Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас пред Хамилтън и Верстапен във втората тренировка на Сузука

Ботас пред Хамилтън и Верстапен във втората тренировка на Сузука

3618
0
Гран при на Япония, Сузука
пистата Сузука; снимка: Пирели

Валтери Ботас бе най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Япония. Финландецът се класира пред съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън и Макс Верстапен (Ред Бул). Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел бяха съответно четвърти и пети.

Преди началото на първата сесия бе оповестено, че всички предвидени за събота събития се отменят заради тайфуна Хагибис. Квалификацията ще се проведе 4 часа преди състезанието.

Втората тренировка пък може да се окаже решаваща за подреждането на стартовата решетка

Стюардите на японската надпревара решиха, че ако поради някаква причина квалификацията не се състои в неделя сутрин, то резултатите от тази сесия ще определят реда на грида. Рискът тогава не е толкова от времето, колкото от продължаващо разчистване на трасето и околностите след бурята.

Заради всичко квалификационните симулации в тренировката имаха много по-голямо значение, отколкото на обичайна подготовка за останалите дни на състезателния уикенд.

Шансът за дъжд във втората петъчна тренировка бе 40%. Отборите имаха нелеката задача да решат в кой момент пилотите им да правят бързи обиколки и кога – дълги серии.

Поради всички изброени причини екипите не се бавиха и започнаха работа. Себастиан Фетел започна серия с гуми медиум. Пирели предостави трите най-твърди смеси от гамата си на отборите от Формула 1 за уикенда в Япония. Германецът записа първото време в таблицата – 1:30.386 мин.

Със средните по твърдост гуми стартираха работата си и пилотите на Мерцедес. През това време Фетел свали времето си до 1:30.203, но Валтери Ботас го подобри почти веднага с половин секунда. Себастиан бе изместен още от Карлос Сайнц и Алекс Албон. Люис Хамилтън даде второ време, на 0,291 сек от съотборника си.

Температурата на въздуха в началото на тренировката бе 28 градуса, тази на пистата – 33

Албон (с медиум) вървеше силно в този момент и със следващ бърз тур излезе втори преди Хамилтън да си върне позицията. След това Даниел Рикиардо (със софт) даде четвърто време, на 0,390 сек от Ботас.

Четвърт час след началото на тренировката само Шарл Льоклер и Макс Верстапен от големите отбори не бяха излизали на пистата. В бокса на Ферари работеха по колата на Льоклер. Холандският пилот на Ред Бул излезе около 20-ата минута от общо 90, като бе с гуми софт. Най-меката смес сложи и Фетел, докато Льоклер бе с медиум за първата си серия.

Със софт Себастиан бе с повече от 1 секунда по-бърз от Мерцедес (1,077). Ботас и Хамилтън обаче още нямаха обиколки с тази смес. Междувременно Льоклер излезе трети, на 1,294 сек от съотборника си. Верстапен пък бе само на 0,065 сек от Фетел, което бе втори по сила резултат в този момент от тренировката.

Ботас сложи нов софт, но в загряващия тур след излизането си се завъртя на излизане от последния шикан. Финландецът успя да се върне на трасето, след като за кратко предизвика жълти знамена.

Хамилтън на свой ред излезе пръв – той бе по-бърз с 0,496 сек от Фетел (1:27.896 мин). Льоклер също направи бърз тур с меките гуми и се оказа четвърти, на 0,528 сек зад англичанина. Ботас (също със софт) бе записал второ време, на 0,478 сек от съекипника си.

Фетел се върна към медиум, докато Верстапен продължи работа с най-меките гуми, но вече с нов комплект

От Рено пък решиха да проверят поведението на колата си с хард и сложиха най-твърдата смес на болида на Нико Хюлкенберг. Тимът е с редица новости на Сузука. Макс излезе втори, на 0,170 сек от Хамилтън.

Люис обаче бе още по-бърз – 1:27.885 мин. Англичанинът се задържа за кратко начело, тъй като съотборникът му свали 0,1 сек от това постижение.

Фетел бе в дълга серия със своя медиум. От Пирели отбелязаха, че Ферари залага на състезателна симулация, докато повечето от останалите отбори предпочетоха по-къси стинтове. От Скудерията правеха и директно сравнение на поведението на колите си с различни типове гуми, тъй като Льоклер бе със софт.

Половин час преди края на тренировката пилотите на Мерцедес отново бяха на пистата. И двамата бяха със софт. От Ферари дадоха инструкция на Льоклер да гони обиколки в рамките на 1:35 мин. Той заемаше шеста позиция, на 0,639 сек зад Ботас.

Към края на сесията Фетел сложи нов комплект медиум. Немският пилот на Ферари бе на четвърта позиция. Решението бе сметнато за интересно, като се има предвид, че резултатите от тази тренировка може при определени обстоятелства да решат реда на грида за неделя. Верстапен също правеше опити със средната по твърдост смес.

През последните 5 минути почти всички пилоти бяха на трасето, което, разбира се, доведе до някои неприятни ситуации с трафик. Льоклер се качи четвърти, Фетел бе пети. Начело бе Ботас, следван от Хамилтън и Верстапен. Местата от шесто до десето заемаха Албон, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Пиер Гасли и Ландо Норис.