Начало Formula 1 News Мерцедес на почти 1 сек пред Ферари в първата сесия в Япония

Мерцедес на почти 1 сек пред Ферари в първата сесия в Япония

2028
0
Гран при на Япония, Сузука
пистата Сузука; снимка: Пирели

Пилотите на Мерцедес оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Валтери Ботас изпревари Люис Хамилтън, а съперниците им от Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер заеха съответно трето и четвърто място. Разликата между времената на финландския пилот и Фетел бе почти цяла секунда – 0,989 сек.

Петъчните тренировки се оказаха дори по-важни от обичайно, след като бе взето решение всички събития в съботния ден на пистата Сузука да бъдат отменени заради очакванията на метеоролозите тайфунът Хагибис да връхлети района на трасето. Според прогнозите ветровете ще достигнат скорост от над 160 км/ч с пориви до над 220-230 км/ч.

Карлос Сайнц спря веднага, след като излезе от питлейна в самото начало на тренировката. „Нещо се счупи“, каза испанският пилот на Макларън по радиото. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.

Валтери Ботас с гуми медиум записа първото време за сесията – 1:31.831 мин

Веднага след това Люис Хамилтън бе по-бърз с 0,108 сек, като той също бе със средната по твърдост смес. Тимът на Мерцедес е с някои новости за надпреварата в Япония, сред които най-сериозни са тези по дефлекторите на автомобилите им. В Рено пък трябваше да изпитат напълно ново крило. Междувременно зрителите на трибуните можеха да подкрепят свой сънародник – Наоки Ямамото бе в Торо Росо-то на Пиер Гасли.

Хамилтън продължи серията си и слезе до 1:30.832 мин. На трасето Антонио Джовинаци съобщи, че има проблем. От питуола на Алфа Ромео му казаха да не сменя скорости, а италианецът успя да се прибере в бокса. Температурата на въздуха по това време на сесията бе 24 градуса, а на пистата – 31.

От тима на Ред Бул започнаха работа с най-меките гуми, които Пирели предостави на отборите за уикенда в Япония. Макс Верстапен записа с тях трето време, на 0,219 сек от Хамилтън. Със софт бяха и пилотите на Ферари, като в първите им серии Шарл Льоклер бе по-бърз от Себастиан Фетел. Двамата бяха съответно четвърти и пети (на 0,390 и 0,463 сек от Люис).

От тима на Ред Бул започнаха работа с най-меките гуми, които Пирели предостави на отборите за уикенда в Япония

Макс Верстапен записа с тях трето време, на 0,219 сек от Хамилтън. Със софт бяха и пилотите на Ферари, като в първите им серии Шарл Льоклер бе по-бърз от Себастиан Фетел. Двамата бяха съответно четвърти и пети (на 0,390 и 0,463 сек от Люис). Льоклер напредна в подреждането и излезе трети, на 0,210 зад англичанина.

Ботас успя да си върне първата позиция, изпреварвайки съотборника си с 0,308 сек (1:30.524). И двамата все още бяха с медиум. В следващ бърз тур Хамилтън го доближи на 0,181 сек. Валтери каза по радиото, че ще се прибере заради вибрации в предните гуми. Малко по-рано, веднага след излизането си на трасето, той блокира колелата в Спуун, за да избегне бавно движещия се Льоклер.

В средата на сесията Карлос Сайнц, за когото сесията не започна добре, вече бе с пето време. Испанският пилот на Макларън бе дори пред Фетел, при това най-добрата му обиколка бе с гуми медиум. Съотборникът му Ландо Норис работеше със софт и бе девети в този момент от тренировката.

Състезателите на Ферари вдигнаха темпото, като все още работеха със софт. Фетел бе най-бърз с 1:29.720 мин. Льоклер бе на 0,192 сек зад него. Верстапен даде отново трето по сила постижение, на 0,326 сек от немския пилот. Отговорът на Мерцедес не закъсня. Хамилтън и Ботас сложиха софт и англичанинът веднага оглави подреждането с 1:28.807 мин. Финландецът бе с 0,076 сек по-бърз от съекипника си.

Половин час преди карирания флаг температурата на въздуха се бе вдигнала до 26 градуса. Тази на трасето бе 33 градуса. Джовинаци все още бе в бокса след появилия се по-рано в колата му проблем. Италианецът имаше само 4 направени обиколки.

В последната част от тренировката пилотите правеха най-вече дълги серии от обиколки

По-малко от 10 минути преди карирания флаг повечето състезатели излязоха на трасето. Само пилотите на Рейсинг Пойнт и Данил Квят бяха с гуми, различни от софт. Ланс Строл и Серхио Перес работеха с хард, а състезателят на Торо Росо – с медиум.

„Нещо като че ли не е наред със задната част на колата“, каза Хамилтън във финалните минути от тренировката.

Англичанинът остана втори в подреждането, зад Ботас. Фетел и Льоклер заеха трета и четвърта позиция. Верстапен бе пети, следван от Албон, Сайнц, Перес, Строл, Норис.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter