Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Браун: Опитваме да се включим в silly season, но просто не сме...

Браун: Опитваме да се включим в silly season, но просто не сме част от него

1615
0
Зак Браун
Зак Браун, снимка Макларън

Зак Браун коментира така наречения „silly season“ в F1. Главният изпълнителен директор на Макларън се радва, че Ландо Норис и Оскар Пиастри имат дългосрочни договори с тима и не участват в пазара на пилоти за догодина.

През последните месеци станаха няколко много интереси размествания в някои отбори. В началото на февруари Ферари обяви, че Люис Хамилтън ще се присъедини към тима през 2025 г. Седемкратният световен шампион заменя Карлос Сайнц. Испанецът води разговори с няколко отбора за място догодина. Сред опциите за Сайнц са Мерцедес, Ауди и Ред Бул

Ситуацията в Ред Бул също не е много спокойна. В отбора се води борба за власт между Кристиан Хорнер и австрийските акционери. Британският мениджър е в обтегнати отношения и с Йос Верстапен. Всичко това може да доведе до напускането на Макс Верстапен в близко бъдеще. Нидерландецът има договор с Ред Бул до края на 2028 г. Въпреки това има клауза, която може да му позволи да си тръгне по-рано. Ред Бул също така може да се раздели и с Ейдриан Нюи. Според последните слухове, британският дизайнер ще си тръгне от екипа в края на годината.

За сравнение, ситуацията в Макларън е по-спокойна. Отборът от Уокинг поднови договорите на своя високо ценен пилотски състав в лицето на Ландо Норис и Оскар Пиастри. Двамата ще бъдат част от екипа за поне още два сезона, въпреки интереса към тях от страна на Ред Бул.

„Опитваме да се включим в silly season, но просто не сме част от него“, пошегува Браун. “ Ние сме най-стабилният отбор от F1. Знам добре кои са нашите пилоти и знаем и нашия тим шеф“.

Макларън също така удължи договора за доставка на задвижващи системи с Мерцедес до 2030 г. Това на практика дава на екипа отбора стабилна основа, върху която да надгради неотдавнашното си завръщане в челото на колоната

По-рано този месец Норис финишира втори в Гран при на Китай и раздели двата Ред Бул-а. Резултатът на британеца беше малко изненадващ, особено като се има предвид с какви очаквания пристигна неговия тим в Шанхай.

Макларън трябва да направи още една крачка напред в Маями. Британският отбор ще представи сериозен пакет с актуализации въпреки спринтовия формат на уикенда. Целта на Макларън е да се утвърди като вторият по сила тим на решетката и да изпревари Ферари.

„Едно от нещата, които се опитвам да направя, е да осигуря стабилност, видимост и дълголетие на целия ни състезателен екип. Намираме се в чудесна позиция“, обясни Браун по-рано този месец.

„Всичко върви по план. Внедрихме новата си технология и имаме страхотни спонсори“, продължи CEO-то на Макларън.  „Намираме се в момент, когато някои отбори са дестабилизирани. Не е сигурно кой ще кара [за кой отбор], сменят се доставчици на двигатели и други подобни неща. Това ме кара да смятам, че сме в доста силна позиция, гледайки по-напред в бъдещето.“

„Искаме да сведем глава и да продължим. „Чувствам се уверен. Мисля, че всички мъже и жени в Макларън свършиха фантастична работа“, заключи Зак Браун.

Разбира се, нещата при Макларън също не вървят прекалено гладко. В началото на април отборът се раздели с Давид Санчес и отново преструктурира техническия си отдел. Френският инженер си тръгна от Уокинг само три месеца, след като започна работа

Според Андреа Стела, Санчес е бил „твърде високопоставен“ за ролята, която е заемал в тима. Затова в крайна сметка се стигнала до раздялата между двете страни.

„Говорихме и след това наехме Давид през февруари 2023 г.  Междувременно в Макларън се случиха много неща. Имаше пълна реорганизация на техническия отдел и исторически обрат. Също така установихме някои работни процеси и нова структура.“

„Давид е много високопоставен човек и много високопоставена фигура в F1. Осъзнахме, че до известна степен той е почти твърде високопоставен за тази позиция“, обясни Стела. Според него е по-добре Санчес да намери мястото си в друг отбор. Според спекулациите, французинът е близо до преминаване в Алпин.

„Стигнахме до това заключение по приятелски начин. Надяваме се, че Давид ще намери висша роля в близко бъдеще. Лично аз силно вярвам, че това ще се случи“, завърши директорът на Макларън.