Зак Браун заяви, че ФИА трябва да преразгледа цялата система, свързана със суперлицензите. Според изпълнителния директор на Макларън, има голям брой спорове, свързани с това дали Колтън Херта трябва да получи разрешение да се състезава във Формула 1.
Спорът за суперлицензите бе предизвикан от Ред Бул. Австрийският отбор изяви желанието си да привлече пилота от Индикар Колтън Херта. Американецът няма необходимия брой точки, за да получи суперлиценз. Без този пропуск той няма да може да участва в най-високото ниво на моторните спортове.
Това накара Ред Бул да лобира пред ФИА за изключение. Според австрийската компания, резултатите на Херта са достатъчно оправдание той да получи пропуск за F1.
Няколко отбора от F1, сред които Ферари и Мерцедес заявиха, че са твърдо против ФИА да направи компромис в случая с Херта. Тяхната позиция бе подкрепена от главния изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали. Италианецът категорично заяви, че правилата са за всички и не трябва да се правят никакви изключения.
Въпреки че всички признати сочат, че ФИА ще отхвърли искането на Ред Бул Рейсинг, д-р Марко вярва, че в крайна сметка ще успее да привлече младия американец в Алфа Таури.
„Все още нямаме отговор. Най-късно до края на месеца ще стане ясно дали молбата ни ще бъде удовлетворена. Все още сме обнадеждени“, каза съветникът на Ред Бул.
Херта направи тест с миналогодишния автомобил на Макларън преди около два месеца. Британският отбор първо ще трябва да освободи 22-годишния състезател, за да може той евентуално да премине в Алфа Таури. Според Браун, ФИА трябва или да проява известна гъвкавост в тази нетипична ситуация или да направи пълен преглед на системата за суперлицензите.
„Новият президент Мохамед [Бин Сулайем] прави много проверки на нещата, които е наследил. Според мен ФИА трябва да преразгледа системата за суперлицензите“, каза Браун. Изпълнителният директор на Макларън присъстваше на финала на сезон 2022 в Индикар на пистата Лагуна Сека.
„Разбирам, че правилата са такива, каквито са и не бива да се нарушават. От друга страна се съмнявам, че действащите правила са наистина най-правилните.“
„Индикар е много силен и конкурентен шампионат. Състезатели от калибъра на Колтън Херта или Пато (О’Уорд) имат достатъчно скорост, за да пробият в F1.. Така че все още никой не е сигурен какво ще реши ФИА.“
„Колтън е спечелил немалко състезания в Индикар. Ако пилот като него няма право на суперлиценз, то тогава вярвам, че ръководният орган трябва да прегледа цялата система за този вид пропуск.“
Браун не пропусна да изтъкне факта, че неколцина пилоти от F1 нямаше да имат право да се състезават в шампионата, ако в миналото е действала системата за суперлицензите. Сред тези състезатели попадат и световните шампиони Макс Верстапен и Кими Райконен.
„Правилата са написани преди моето време, така че не бих искал да спекулирам как са ги измислили.
„Честно казано не мисля, че Макс Верстапен щеше да има право на суперлиценз. Кими Райконен също нямаше да има право да получи такъв пропуск. Така че можете да се върнете назад и да видите, че има няколко момчета, които са световни шампиони, но не биха получили лиценз в днешните условия.“
„Колтън беше в нашия автомобил и свърши чудесна работа по време на двудневните тестове в Портимао. Така че този човек може да управлява болид от F1 не по-зле от някои настоящи пилоти на грида“, завърши Зак Браун.
It was a strong end of the season for @ArrowMcLarenSP at the #FirestoneGP as the team secured top-10 finishes at @WeatherTechRcwy for the @IndyCar championship finale. pic.twitter.com/FiTq0zJdpJ
— Arrow Electronics (@ArrowGlobal) September 13, 2022