Ръководителят на Заубер Алесандро Алуни Брави отново коментира темата за пилотския състав на тима за следващите сезони. Италианецът потвърди, че продължават да се водят разговори с различни пилоти, включително и Карлос Сайнц. Брави също така допълни, че се очаква пълният състав на Ауди да бъде обявен съвсем скоро.
Заубер продължава работата по финализирането на пилотския си състав за следващата година. В края на април отборът потвърди привличането на Нико Хюлкенберг. Германецът ще бъде първият заводски пилот на Ауди F1 Тийм от 2026 г. нататък
В момента Ауди продължава да води дискусии с различни състезатели. Сред тях са Карлос Сайнц, Естебан Окон и Пиер Гасли. Германският производител няма намерение да разчита на Валтери Ботас и Гуаню Жу. Двамата трябва да бъдат освободени в края на годината и да опитат да запазят мястото си в F1.
В момента пазарът на пилоти в F1 е в известен застой заради Сайнц. Испанецът все още не е обявил къде ще продължи кариерата си. Вариантите пред Сайнц са Заубер/Ауди или Уилямс. Очаква се пазарът отново да се раздвижи, след като Сайнц най-накрая вземе това толкова важно решение.
Вчера Брави отново коментира темата за състава на Заубер. Италианецът каза, че тимът търси кандидат, който желае да бъде част от проекта в дългосрочен план.
„Мисля, че по отношение на пилотския състав сме били доста ясни. Ауди ще влезе във Формула 1 през 2026 г. Ние ще бъдем заводският отбор на Ауди. Това обаче е едва началото на дългото пътуване F1. В момента сме едва на първата стъпка от един дълъг и важен проект за марката и Фолксваген Груп“, сподели Брави.
„Разговаряме с много пилоти, включително Сайнц. Това, разбира се, е най-важното за хората в Испания. Но ние искаме пилоти, които имат дългосрочен ангажимент към нас. Искаме пилоти, които ще започнат заедно с нас това дълго пътуване.“
„Това е един от елементите, които обсъждаме с всеки пилот. Решението ни вече наближава да бъде обявено. Искаме всички да знаят точно кой ще бъде заедно с нас догодина и през следващите няколко сезона. Трябва да започнем да работим и по автомобила за следващата година, а пилотите са важен елемент от това нещо. Отправната точка за нас е следната – искаме пилот, който ще бъде ангажиран с нас в дългосрочен план.““, добави ръководителят на Заубер.
По отношение на това какво би могъл да предложи настоящият Сайнц на отбора на Заубер, Брави отговори така: „Мисля, че пилоти като Карлос, като Нико Хюлкенберг, с когото подписахме договор, могат да донесат много, много неща- опит, сурова скорост и мотивация.“
„Но на пазара има и други пилоти с тази характеристика. Мисля, че нивото на F1 е наистина високо. Ние се стремим да подобрим представянето си, също и благодарение на пилота, който винаги е най-важният фактор за разграничаване на представянето.“
„Не искам да говоря изцяло за Карлос, защото това няма да е уважително към всички останали пилоти, които обсъждаме. Те имат същите характеристики – скорост, опит и талант, за да бъдат част от важен проект“, каза още Алесандро Алуни Брави.
Заубер се намира в много лоша форма от началото на сезона. Отборът от Хинвил няма нито една спечелена точка и заема последното място при конструкторите. Според Брави, подготовката за 2026 г. няма да бъде засегната от настоящото представяне на тима.
„Мисля, че е грешка да се смесват двете неща. Не смятам, че подготовката за превръщането в заводски отбор на Ауди влияе на настоящите два сезона. Тя не трябва да влияе.“
„Имаме слаби места, които се опитваме да отстраним. Андреас работи от януари миналата година за подобряване на отбора в този процес на трансформация. Но процесът на трансформация започва от подобряването на настоящата структура и в намирането на правилните хора, които да подсилят техническите ни екипи във всяка област.“
„Не смятам, че има две отделни задачи, които трябва да бъдат изпълнени – една за бъдещия екип и една за настоящия. Не съществуват два отделни екипа. Има един екип, който трябва да бъде основа за този, в който ще се превърнем през 2026 г.“
Брави допълни, че тежкото положение на отбора отчасти е причина Ауди да ускори пълното си придобиване на Заубер.
„Не сме там, където трябва да бъдем и по отношение на наемането на персонал и инвестициите. Затова Ауди реши през март да премине към пълно поглъщане на Заубер Груп. Марката настоя за инвестициите, които са необходими, за да се направи крачката към заводски отбор. Знаем точно къде е светлината в края на тунела, но все още се намираме в самия тунел“, завърши ръководителят на Заубер.
They’re too competitive for this challenge💧🤦#SpanishGP pic.twitter.com/FAG0D1gIM1
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 22, 2024