Флавио Бриаторе направи интересна прогноза за шансовете на Алпин след влизането на новите технически правила. Италианецът е категоричен, че френският отбор може да се бори за победи през следващата година, а през 2027 г. трябва да бъде претендент за шампионата.
Бриаторе вярва, че Алпин ще печели състезания през 2026-та. Година по-късно отборът трябва да се бори за шампионската титла в F1. Изказването на италианеца е доста амбициозно, имайки предвид състоянието, в което се намира Алпин в момента.
74-годишият италианец се завърна в базирания в Енстън тим в средата на сезон 2024. За последно Бриаторе работеше в Рено до средата на 2009 г. След това той беше принуден да напусне заради изтеклите подробности за Крашгейт. Бриаторе дори получи доживотна забрана да работи в F1, която обаче беше свалена след обжалване във френски съд.
Връщането на Бриаторе има за цел да стабилизира Алпин. Френският отбор претърпя огромни сътресения през последните години. В средата на сезон 2023 тимът се раздели с Отмар Шафнауер, Алан Перман и Пат Фрай. В началото на 2024 г. от Алпин си тръгнаха Мат Харман и Дирк де Беер. Малко по-късно още няколко специалисти напуснаха отбора, включително Роб Уайт.
Алпин направи сериозни промени, продиктувани от Бриаторе. Френският екип реши да се откаже от двигателя на Рено в края на тази година и да премине към такъв на Мерцедес. Начело на Алпин пък застана младият британец Оливър Оукс. Под негово ръководство отборът направи крачка напред и дори спечели двоен подиум в Гран при на Сао Пауло
Наскоро Бриаторе даде ексклузивно интервю за Моторспорт. В него той обясни, че 2025 г. е важна, тъй като ще му подготви на тима да се подготви за сериозните промени в регламента през 2026 г. Тогава Алпин трябва да направи голяма крачка напред и да започне да се бори за победи.
„Този сезон е важен, защото трябва да се подготвим за 2026 г., когато трябва да започнем да печелим състезания’, сподели Бриаторе. „През 2026 г. ще разполагаме с двигателя на Мерцедес. Същевременно трябва да вкараме повече хора с опит в нашия отбор. Това е същото като в Бенетон. Тогава хората казваха, че е шега, защото това беше производител на тениски. След като започнахме да печелим състезания, всеки искаше да дойде в отбора и хората започнаха да обръщат внимание. Същото се случи и в Рено.“
„Ако всички работят заедно, тогава вярвам, че през 2026 г. ще бъде възможно да печелим състезания, а през 2027 г. да се борим за шампионата“, добави изпълнителният съветник на Алпин.
Тази година Алпин ще разчита на Пиер Гасли и Джак Дуън. Австралиецът дойде на мястото на Естебан Окон, който напусна в посока Хаас. Мястото на Дуън е под сериозна заплаха заради присъствието на Франко Колапинто. Аржентинецът се присъедини към френския отбор в началото на годината. Не се изключва Колапинто да замени Дуън в средата на сезона.
Бриаторе също така разказа как се е стигнало до поредното завръщане в Енстън и какви условия е поставил пред Лука де Мео
„Говорейки за Алпин, това е един и същ отбор. Това е отборът на Бенетон, отборът на Рено и Алпин. Сменяш [цвета на] фланелките и променяш малко представянето, но това е същият отбор.“
„След 15 години извън F1 продължавах да присъствам на някои състезания или да ги гледам по телевизията. Един ден се обадих на Лука. Казах му, че много съжалявам, че виждам отбора в това състояние, защото това беше моят отбор. Аз създадох този тим. Изградих го във фабриката. Имено в тази сграда бяха спечелени няколко световни шампионати.“
„Исках да направя нещо. Тогава започнахме да говорим по телефона. Един ден се срещнахме в Париж. В онзи момент бях зает с ресторантьорския си бизнес – имах 1200 служители, а след това 600, защото продадох 50% от бизнеса и имах малко повече свободно време“, добави италианецът.
Бриаторе обясни, че е поискал Де Мео да му повери контрола над отбора в F1.
„Просто казах на Лука: „Нека да видя дали е възможно.“ Ако все още имам същата книга, която имах преди, мога да събера този отбор. След това започнахме да говорим. Имаше едно условие- исках да отговарям изцяло за отбора.“
Бриаторе коментира и двойния подиум на Алпин в Сао Пауло. Според него отборът е извадил късмет, тъй като надпреварата на Интерлагос се проведе на мокро.
„Без да отнемам нищо от невероятното представяне на Окон и Гасли, тогава имахме и малко късмет. Според мен имаме автомобил, който е по-добър на мокро. За съжаление не мисля, че следващите три състезания ще бъдат на мокро. Но тогава видяхме, че по-големият опит все още има значение във Формула 1“, заключи Флавио Бриаторе.
Back in the groove of things
pic.twitter.com/WzCI7dm85v
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) March 6, 2025