Гран при на Франция най-вероятно ще остане в календара на F1 и след 2022 г. Очаква се тя да се редува с други домакини на Гран при. Това заяви управляващият директор на състезанието Ерик Булие.
Подобно на Монако и Спа, настоящият договор на Пол Рикар с Формула 1 изтича в края на сезона. Засега промоутърите на Гран при на Франция все още не са постигнали съгласие с Либърти Медия за нов договор.
Булие проведе разговори с ръководството на Гран при в Монако относно бъдещето на френското състезание. Бившият шеф на Лотус и Макларън определи срещата като „положителна.“
„Проведохме разговори с г-н [Кристиан] Естрози, и Стефано Доменикали„, каза Булие.
„Срещата беше положителна, защото те казаха, че искат Гран при на Франция да остане в календара. Мисля, че в бъдеще ще има много промени в календара, както за нас, така и за всички други домакини.“
Също така Булие намекна, че няколко състезания вероятно ще бъдат включени в ротационен график. В момента F1 разширява броя на местата за провеждане на състезания до 30, като същевременно запазва максималния разрешен брой кръгове от шампионата (24).
Въпреки че Пол Рикар вероятно ще се редува поне веднъж на две години с друга писта, Булие не разкри кои други места ще си поделят потенциалния слот.
„Ако имаш 30 Гран при и само 23 дати, трябва да намериш хитър начин да го вместиш. Срещата беше положителна. Сега трябва започваме да работим.“
„Ще следваме желанията на ръководството на F1. Предполагам, че не е задължително да се редуват само с една друга надпревара. Може да има смяна всяка една година.“
Перспективата за състезание в Южна Франция в началото на лятото винаги е била примамлива на хартия. На практика обаче посетителите на Гран при на Франция често са били разочаровани от пътуването си до Пол Рикар. Причините за това са ужасяващите проблеми с трафика, които блокират пътищата за достъп до пистата.
Във връзка с това бившият управляващият директор на Гран при на Франция каза, че неговата организация е изготвила цялостен план за мобилност. Той включва превоз на тълпи с автобуси от седем места за паркиране и пътуване, включително гари и големи градове.
„Тази година не можете да карате колата си на пистата. Това не е позволено, освен ако не сте от медиите, видео екипите или персонала на отбора.“
„Намалили сме капацитета на паркинга на Пол Рикар. Вместо 25 000, сега ще бъдат допускани максимум 7500 автомобила. Хората, които плащат за този достъп, ще финансират плана за мобилност, в рамките на който имадвупосочен билет за влак на стойност 10 евро за всеки зрител, който живее в Южна Франция.
„Разполагаме и със скоростен влак TGV, както и с над 400 автобуса. Те ще се движат по конкретни маршрути от градовете и гарите.“
Освен логистиката, демонстрационното събитие на Франция ще трябва да осигури и високото ниво на забавление както на пистата, така и около нея. Такива събития вече се очакват от всяка една писта, която е домакин на състезание от F1.
„Тази година имаме няколко исторически демонстрации. Уикендът на Пол Рикар ще приеме и кръг от W Series, Суперкупата на Порше и F2. Ще има състезания с радиоуправляеми автомобили, дронове, както и FMX шоу. Това представлява зрелищни скокове с електрически мотори. В допълнение и ще поканим и каскадьорски екип, който ще управлява автомобили с биогориво“, каза Булие.
„Освен това всеки ден трябва да има концерти на голямата сцена, която бе построена през 2018 г. Така че ще очаквам да бъде вълнуващо.“
🇫🇷 Du 22 au 24 juillet 2022, vivez bien plus qu’un week-end de Formule 1 !
De la compétition, des courses, partout dans l’enceinte du circuit, avec le retour du mythique Village Sud ☀️
Ne quittez pas le circuit trop vite ! Les animations ne s’arrêtent pas après la F1 😉 pic.twitter.com/oLVKW4TlHH
— Grand Prix de France F1 (@GPFranceF1) May 23, 2022