Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 CEO-то на Ферари търси инженери в LinkedIn

CEO-то на Ферари търси инженери в LinkedIn

3122
0

Главният изпълнителен директор на Ферари Бенедето Виня публикува обява, че в Маранело търсят инженери в профила си в LinkedIn. На фона на новините за напускане на редица кадри от Маранело, както и че други водещи фигури от техническия отдел може да си тръгнат в скоро време, това не изглежда особено добре.

„Във Ферари трябва да демонстрирате възможност за работа във високо динамична и бързо променяща се среда, да мислите аналитично, да управлявате проекти внимателно с обосновани решения и поемане на отговорност“, гласи част от обявата

Желанието на Виня да се занимава до такава степен с отбора от Формула 1 може да се окаже пречка за установяването на Фредерик Васьор като шеф на Ферари в Гран при. Това е малко неочаквано, тъй като именно главният изпълнителен директор убедил президента на Ферари Джон Елкан да наеме французина. Елкан искал по-голямо име с повече успехи. Виня обаче си представял, че той ще поеме управлението на екипа, докато Васьор е повече в ролята на спортен директор. Бившият шеф на Алфа Ромео не е съгласен с това разпределение.

Смята се, че неприязънта на Виня е породена в най-голяма степен от приятелството между Васьор и шефа на Мерцедес Тото Волф

Двамата пътували заедно до Бахрейн, което било прието особено зле от главния изпълнителен директор на Ферари. Масло в огъня наляла среща на Волф и Васьор в къщичката на екипа от Бракли на Сахир. Допълнително напрежение се поражда от желанието на французина да участва в комерсиалните и спонсорски дейности на Скудерията. Виня му казал да си гледа собствените задължения. Лоран Мекис пък открито се дразнел от опитите на Виня да управлява тима и затова искал да си тръгне, докато Васьор се мъчи да го задържи.

Отношенията на Васьор с напусналия в края на 2022 г. Матия Биното са далеч по-добри, отколкото тези на французина с Виня. Двамата бяха провели няколко подробни дискусии преди още новият шеф да встъпи в длъжност. Бяха засечени да разговарят и в дните около представянето на Ферари SF-23. Биното ходил до Джестионе Спортива, за да оправя документи по напускането си. Двамата са продължили да общуват и досега се чуват по телефона.

Друг сериозен проблем е напускането на Давид Санчес. Доскоро шеф на отговарящия за концепцията на болидите отдел, той е трябвало да зададе посоката на работа за сезон 2024 през април – след около три седмици

Той бе и инженерът, чиято отговорност бе аеродинамичното развитие на SF-23. Не е ясно кой ще го замести и това е още един повод за тревога в Маранело.

Информацията, че и Лоран Мекис иска да си тръгне от Джестионе Спортива също е тревожна за Ферари. За него се говори, че се е разбрал със Стефано Доменикали да стане част от ръководството на Формула 1 от страна на Либърти Медия. В Италия се твърди, че той имал предложения още от Алпин и ФИА. Мекис бе в международната автомобилна федерация преди да се присъедини към Скудерията през септември 2018 г.

И накрая, но съвсем не на последно място, в Италия са особено обезпокоени от ситуацията с Шарл Льоклер

Договорът на пилота изтича в края на следващия сезон. След Гран при на Бахрейн той поиска и получи среща с Елкан. Преди началото на сезона Льоклер се постара да успокои тифозите и заяви, че не е „хукнал към Мерцедес“. След едва първото състезание за сезон 2023 обаче, вече се появиха опасения, че може да си тръгне от Маранело, изгубил търпение и недочакал достатъчно добра кола, която да му даде шанс да се бори за титлата. Спекулира се дори за размяна с Люис Хамилтън – седемкратният световен шампион да отиде във Ферари, а Льоклер – в Мерцедес. Досега и англичанинът не е дал никакви знаци, че възнамерява да напуска. Неговият контракт е до края на 2023 г.