Оскар Пиастри предизвика сериозен скандал през лятото на 2022 г., когато в Туитър пост опроверга информацията на Алпин, че ще кара за отбора през сезон 2023 във Формула 1. Френският тим и Макларън стигнаха до отговарящия за контрактите на пилотите борд, за да се вземе решение чий пилот е австралиецът. В крайна сметка бе постановено, че важи споразумението му с Макларън. Началото на новия сезон обаче бе такова за отбора от Уокинг, че бившият пилот и настоящ телевизионен експерт Карун Чандок изрази тревога относно бъдещето на Пиастри. Австралиецът не успя да завърши дебютната си Гран при, а според Мика Хакинен на самия тим на Макларън ще са нужни години, за да се видят резултатите от работата му.
„Леко съм притеснен от това, че Оскар Пиастри следва една неприятна тенденция, наблюдавана при австралийските пилоти: взимат решения, които често се обръщат срещу тях. Преминаването на Алан Джоунс в Беатрис Хаас. Марк Уебър отказа да подпише с Рено, избра Уилямс и гледаше отстрани как Фернандо Алонсо взима титли с френския тим. [Даниел] Рикиардо реши да премине от Рено в Макларън, където кариерата му приключи“, коментира бившият пилот.
„И във връзка с всичко това съм обезпокоен за Оскар. Познавам го, общувах с инженерите му в Према, с които работи във Формула 2 и Формула 3. Те казваха, че е по-добър от Шарл Льоклер, който също бе карал за Према. Изобщо твърдяха, че Пиастри е най-големият талант в младежките серии от времето на Макс Верстапен. Но ако караш бавна кола, скоро те забравят“, обясни Чандок
„Най-силният дебют в Гран при бе на Люис Хамилтън. Той имаше успехи веднага, защото влезе в спорта с топ отбор. До ден-днешен считам дебюта му през 2007 г. за един от най-добрите сезони на новак в историята въобще. Още тогава той се бореше за челни позиции, постоянно бе напред. Ако обаче се движиш в дъното на колоната, бързо спират да ти обръщат внимание. Надявам се нещата при Пиастри да се получат, но в момента ситуацията в Макларън не изглежда особено добра.“
Home. 🏠🧡
Let’s get to work. 👊 pic.twitter.com/UrdHpYz6Zt
— McLaren (@McLarenF1) March 7, 2023