Начало Автомобили CTS SPORT WAGON – ВЪЗРАЖДАНЕТО НА МАРКАТА CADILLAC ПРИДОБИВА НОВА ФОРМА

CTS SPORT WAGON – ВЪЗРАЖДАНЕТО НА МАРКАТА CADILLAC ПРИДОБИВА НОВА ФОРМА

85
0

Една алтернатива на големите SUV-модели отбелязва своя дебют на Пебъл Бийч, демонстрирайки нова вълнуваща стилистика

Сред красотата и историческата традиция на прочутия Pebble Beach Concours dElegance (конкурс за елегантност), Cadillac изкушава автомобилните ентусиасти със световната премиера на новия дизайн на своя последен модел. Cadillac CTS Sport Wagon, който ще излезе на пазара през 2010 година, отбелязва своя дебют този уикенд на полуостров Монтерей, демонстрирайки драматичен дизайн, извисяващ и обновяващ стилистичната линия на класическите модели комби.

Подобно на дизайна на много класически модели на марката Cadillac, новият CTS Sport Wagon демонстрира динамично присъствие, което не може да бъде сбъркано с нищо друго. Сложните, оригинални форми в задната част на новия модел внасят  модерна и артистична нотка в доскоро чисто практичния свят на комбитата. В същото време новото комби на Cadillac предлага обширно вътрешно пространство и гама от мощни шестцилиндрови двигатели, с които се превръща в сериозна алтернатива на по-големите SUV-автомобили.

Използвайки технологичната основа на бестселъра CTS sport sedan и показвайки своето близко родство с CTS Coupe Concept, версията Sport Wagon разширява процеса на възраждането на Cadillac, ознаменувано с новаторската дизайнерска линия на марката. След представянето си на конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, CTS Sport Wagon започва есенно турне по всички големи автомобилни изложения през есента, преди да постъпи в изложбените центрове на представителите на Cadillac през пролетта на 2009 година.

Разширяването на нашата гама с модела Sport Wagon и неговата вълнуваща стилистика е в отличен синхрон с промяната във вкусовете на модерния човек  и от тази гледна точка го превръща в конкурентоспособна алтернатива на SUV и другите по-големи модели, отбелязва Джим Тейлър, главен мениджър на Cadillac. Това е важна стъпка в напредващото глобално настъпление на марката Cadillac и разбира се на международни пазари, като тези в Европа, където моделите комби имат и ще продължават да имат значително присъствие.

CTS wagon демонстрира изключителна осанка със страничен силует, създаващ усещане за скорост и аеродинамична ефективност. Моделът използва същото междуосно разстояние (2 880 милиметра) като CTS sport sedan, но е със 7 милиметра по-къс от него. В същото време новият модел предлага внушително багажно пространство с обем 720 литра зад седалките от втория ред. Сред отличителните елементи от дизайна са:

  • Характерният за марката Vобразен мотив на предния и задния капак
  • Големите, вертикални задни светлини със световодна технология
  • Електрозадвижване на задната врата за багажното отделение (с дистанционното управление или с бутон на арматурното табло)
  • Високоразположена задна стоп-светлина в елегантния спойлер на покрива
  • Вградена система за багажник на покрива с напречни греди, придаваща елегантен външен вид
  • Система за гъвкава организация на багажното пространство с регулируем вграден в дъното контейнер
  • Нови 19-инчови колела
  • Предлага се голям панорамен покрив в задната част

Подобно на своя предшественик с каросерия тип седан, CTS Sport Wagon ще предложи система за задвижване 4х4, вграден харддиск с капацитет 40 гигабайта, навигационна система с подвижен екран, ръчно ушити тапицерии от естествена кожа и декоративни дървени акценти Sapele.  

CTS Sport Wagon е важно допълнение на гамата на Cadillac в световен мащаб, подчерта Тейлър.

Детайли от дизайна

В дизайна на версията комби на CTS преобладават вълнуващи гладки повърхности. Той включва характерни елементи, като Vобразния мотив, преминаващ по цялата каросерия и внимателно интегрираните в общата картина пресечни линии на повърхностите на екстериора. Всички тези елементи се преплитат по вълнуващ начин и създават напрежение, отразяващо динамичния потенциал на автомобила.

Това е стегнат дизайн, който не само създава впечатление за спокойствие и изисканост, но наистина ги излъчва, отбелязва Клей Дийн, глобален дизайн-директор на Cadillac. На практика вълнуващата тема от седана е пренесена и засилена в CTS Sport Wagon, като елементът на централния ръб в оформлението на външността и интериора е още по-отчетлив и играе по-значима роля в оформлението на задната част на новия модел.

Емоцията в дизайна на CTS Sport Wagon се дължи на няколко нюанса в оформлението на детайлите. Областта на задния капак например, е пресечна зона на множество ъгли и равнини, което е много характерен израз на напрежението в стилистиката на автомобила. Марковият V-образен мотив на Cadillac е най-ясно видим именно тук, изживявайки своята кулминация в ясно изразения ръб в центъра на капака, подчертан от изискан спойлер. Задните калници на свой ред се простират малко след обърнатите навътре повърхнини на V-образния профил и по този начин формират забележителна W-образна пластика в задната част. Големите, забележителни задни светлини (с характерната за марката Сadillac световодна технология) от своя страна играят ролята на заключителен, драматичен завършек на оформлението на задната част.

Колкото повече се вглеждате в задната част на CTS Sport Wagon, толкова повече виждате, споделя Дийн. Функционалността наистина бе един от водещите фактори в разработката на този модел, но не по-малко важно за нас бе да вдъхнем емоция в тази по-скоро улегнала автомобилна категория.

Един от интересните начини за преплитане на форма и функция може да се открие в багажната система на покрива, която се слива с линията на каросерията. Вместо стилизираните конзоли, шини и напречни пръти, излизащи извън очертанията на повърхността на покрива, CTS Sport Wagon е „потопена в линията на тавана, запазвайки непрекъснат силуета в тази част на каросерията. Централната част на покрива се вдлъбва под ъгъл навътре от страничните ръбове, позволявайки незабележимо отвън разположение на напречните елементи на багажника и оформяйки характерен ефект на „перки заедно с ръбовете в задната част на каросерията.

Tова не са „перки в класическия смисъл на 60-те и 70-те, но спомагат за маскирането на багажната система и всъщност наистина могат да се разглеждат като част от традиционните елементи в дизайна на марката Cadillac, отбелязва Дийн.

Интериорът на Sport Wagon е близък до този на изключително харесвания sport sedan и включва динамично оформени контролни прибори, осветление с LED-елементи и ръчно скроени и ушити тапицерии с декоративни шевове.

Задвижващи агрегати

Технологията за директно впръскване на гориво позволява на CTS да предложи по-висока мощност при запазване на добрите показатели по отношение на разхода на гориво и намаляване на вредните емисии. Тя предоставя възможност за по-прецизно дозиране на горивото, а оттам и за повишаване на ефективността на горивния процес. Резултатът е по-нисък разход на гориво и по-малко количество вредни вещества в атмосферата.

Разполагащият със система за директно впръскване 3.6-литров V6 на CTS Sport Wagon развива мощност от 304 к.с. (227 кВт)* при отлични показатели по отношение на икономичността и при 25% намаляване на емисиите на въглеводороди при студен старт. Този двигател ползва и по-изгодния като цена нормален (95Н) безоловен бензин. Разходът на гориво на Sport Wagon се очаква да бъде на сравнимо ниво с най-високата стойност при седана – 9,0 л/100 км при движение по магистрала. Стандартният двигател 3.6 VVT развива максимална мощност 263 к.с. (196 кВт) и максимален въртящ момент 343 Нм и ще заеме ролята на базов мотор в гамата на модела на северноамериканските пазари.

Подобно на CTS sport sedan, шестцилиндровите двигатели са комбинирани с шестстепенни трансмисии, спомагащи за намаляване на разхода на гориво. Такава е механичната трансмисия Aisin и електронно управляваната HydraMatic 6L50. Също както и седана, CTS Sport Wagon се предлага по желание и със система за двойно предаване.

В момента се разработва икономичен 2.9-литров дизелов двигател за гамата на CTS на европейските и азиатските пазари. Този V6 двигател е компактен, с два горни разпределителни вала и четири клапана на цилиндър и е част от модерната фамилия дизелови агрегати на GM, отличаващи се с оптимален разход на гориво, ниско ниво на емисиите и шума. Мощността на този двигател се очаква да достигне 184 кВт (250 к.с.).

 

Динамични характеристики

Надеждната и динамична система на окачването на CTS осигурява на новия модел комби отличен баланс от спортно поведение и луксозен комфорт. Ходовата част използва независимо окачване с къси и дълги напречни носачи (SLA) отпред и многозвенно окачване на задния мост.

Задният мост се отличава с отделна, напълно изолирана допълнителна рама, осигуряваща отлична кинематика на окачването, блестяща динамика на пътя и перфектен комфорт.

Модерната технология под формата на електронната система за стабилност на Cadillac StabiliTrak включва стандартна четириканална ABS, тракшън контрол, хидравличен сервоусилвател на спирачките и управление на тягата на двигателя. Всичко това спомага за постигане на сигурно, комфортно и приятно за водача поведение на пътя. Допълнителни детайли, подобряващи работата на окачването, са стабилизиращата напречна греда под капака на двигателя, щедро оразмерените дискови спирачки и високотехнологичната кормилна уредба.

 

ПРЕДВАРИТЕЛНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА CTS SPORT WAGON

 

Тип автомобил:

Комби с четири врати и пет места, задно или двойно предаване

Междуосно разстояние (мм):

2880

Дължина (мм):

4859

Широчина (мм):

1842

Височина (мм):

1502

Следа (мм):

1570 (предна), 1575 (задна)

Двигатели:

3.6 VVT V-6 (263 к.с. / 196 кВт)                                                                     3.6 V-6 VVT DI (304 к.с. / 227 кВт)

Предавателни кутии:

Шестстепенна механична Aisin или шестстепенна автоматична HydraMatic 6L50

Окачване:

Независимо, тип MacPherson отпред и многозвенно отзад, винтови пружини с прогресивна характеристика, еднокорпусни амортисьори

Кормилна уредба:

Рейка и пиньон с променливо сервоусилване

Спирачки:

Дискове на всички колела, двубутални предни спирачни апарати със стоманен или алуминиев корпус, еднобутални задни спирачни апарати със стоманен или алуминиев корпус

Колела:

17, 18 или 19-цолови, алуминиеви

Багажен обем по EPA (л):

720 (зад седалките на втория ред)

Пълен обем по EPA):

3452