Юки Цунода коментира бъдещето си в F1. Пилотът на Алфа Таури призна, че е хубаво да получава внимание и от екипи, които не са от семейството на Ред Бул. Цунода също така каза, че в един момент иска сам да контролира съдбата си в световния шампионат и да избира за кой тим да кара.
Цунода направи дебюта си в F1 в началото на 2021 г. 23-годишният състезател влезе в световния шампионат благодарение на връзките си с Хонда. Японският производител е основен технически партньор на Ред Бул до края на 2025 г.
Цунода имаше две трудни кампании в F1. Миналата година той записа четири класирания в зоната на точките. Разбира се, основната причина за тези слаби резултати бе слабия автомобил на Алфа Таури. Отборът от Фаенца не успя да разтълкува добре новите технически разпоредби в спорта.
Японецът подобри представянето си през тази година, макар че отново не разполага с достатъчно конкурентен болид. Цунода има само две класирания в зоната на точките. Това се случи по време на състезанията в Австралия и Азербайджан. Младият японец финишира девети в Гран при на Испания, преди да получи наказание, което го смъкна извън топ 10.
Цунoда постепенно натрупва все повече опит и зрялост. Пилотът на Алфа Таури се представя по-добре от новия си съотборник Ник де Врис. Нидерландецът пристигна в тима с огромни очаквания, които до момента така и не се оправдават.
Напредъкът на Цунода може да го превърне в легитимен наследник на Серхио Перес в тима Ред Бул. Опитният мексиканец се представя доста колебливо през последните няколко старта. Това породи спекулации, че той може да бъде освободен предсрочно. Цунода призна, че не обръща внимание на това и не мисли толкова за бъдещето си в F1
„Смятам, че Чеко има договор за следващата година. Също така предполагам, че от Ред Бул са доволни от него“, сподели Цунода.
„Затова трябва да се съсредоточа върху себе си и да покажа стойността си. Мисля, че времето ще покаже как ще се развият нещата. Смятам, че е добре да остана засега в Алфа Таури и да давам най-доброто от себе си на пистата“, добави японецът.
Цунода ще се радва да остане в Алфа Таури още няколко години. 23-годишният състезател обаче призна, че се стреми да стане господар на собствената си съдба, дори ако това означава да напусне семейството на Ред Бул
„Хубаво е да получавам внимание не само от Ред Бул. Все още не мога да избирам в кой отбор да отида или какво да правя в F1. Знам, че Ред Бул решава всичко това. Все пак искам да стигна до момент, в който да мога сам да избера как ще продължи кариерата ми“, обясни Цунода.
„Очевидно искам да отида в отбор, за който знам, че през последните няколко години е на постоянно високо ниво. Може би един ден Алфа Таури ще бъде в тази горна част. В такъв случай няма причина да отивам в друг отбор. Но така или иначе е хубаво да ми се обръща повече внимание, защото това показва, че имам голяма стойност. Смятам, че като пилот съм доста щастлив от подобни неща“, завърши Юки Цунода.
В края на миналия месец Хонда обяви официалното си завръщане в F1 през 2026 г. Японският производител ще бъде доставчик на двигатели на Астън Мартин. Разбира се, тази новина породи спекулации, че Цунода може да се озове в Астън Мартин. Понастоящем екипът от Силвърстоун разчита на Фернандо Алонсо и Ланс Строл. Канадецът е син на собственика на Астън Мартин Лорънс Строл, което на практика бетонира престоя му в тима. В същото време Алонсо е в края на кариерата си. Очакванията са испанецът да се пенсионира преди идването на Хонда.
Вчера стана ясно, че Цунода също се включва в демонстрационното шоу на Ред Бул, което ще се проведе през септември на пистата Нюрбургринг. Японецът ще бъде зад волана на спортния автомобил Хонда NSX GT3 Evo.
it’s that time again! 🎧 get your tunes in to fill our garage playlist 👇 pic.twitter.com/4J7xQP0X65
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) June 26, 2023