Юки Цунода разкритикува действията на стюардите срещу него. Пилотът на Алфа Таури вярва, че по-често е обект на внимание от страна на комисарите, тъй като бе наказан два пъти в Нидерландия.
Цунода получи наказание от пет секунди и две наказателни точки след сблъсък с Джордж Ръсел във втората половина на състезанието. Двамата се движеха в челната десетка, когато Ръсел се опита да изпревари Цунода от външната страна завой №1. Японецът обаче блокира своя съперник и имаше лек контакт. Макар и по невнимание, този негов ход не беше одобрен от стюардите
„Цунода беше на мръсната вътрешна линия и след като спря по-късно, се удари в Ръсел. Стюардите определиха, че Цунода е имал основна вина за сблъсъка“, се казва в доклада.
Самият Цунода обаче не се съгласи с решението на стюардите.
„Искам да кажа, че това борба по време на състезание. Не ми се струваше, че е маневрата бе агресивна. Не мисля, че накрая се докоснахме. Aз съм този, който винаги получава наказания. “
Това беше второто наказание, наложено на Цунода през уикенда в Нидерландия. Пилотът на Алфа Таури бе преместен с три места назад на стартовата решетка заради блокиране на Люис Хамилтън в квалификацията.
Цунода финишира на 15-та позиция в състезанието за Голямата награда на Нидерландия. Младият японец бе в зоната на точките, но започна да губи скорост. В крайна сметка той остана две места назад от новия си съотборник Лиам Лоусън.
Междувременно Цунода коментира и предстоящият уикенд в Италия, който е домашен за тима на Алфа Таури.
„Харесвам Монца, защото е наистина вълнуваща писта за каране. Тя е много бърза и всички карат с най-ниското ниво на притискане за сезона. Затова спирането в шиканите и особено в завой №1 е сложно. Квалификацията винаги е различна история в зависимост от това как се справяте с изтеглянето от другите автомобили, за да получите предимство. Автомобилът ни работи доста добре във високоскоростните завои, така че тази писта може да ни пасне добре. На Спа използвахме ниско ниво на притискане. Балансът на автомобила изглеждаше доста добър, въпреки че е трудно да се каже къде ще бъдем по отношение на реалното представяне“, каза Цунода.
„Освен техническите аспекти, това е много важно събитие за отбора, особено след като Имола – най-близкото домашно състезание за нас – трябваше да бъде отменено по-рано тази година. Знам, че всички членове на екипа се вълнуват от Монца, особено италианците, така че определено се надяваме на добър резултат там“, добави пилотът на Алфа Таури.
Съотборникът на Цунода Лиам Лоусън ще запише втория си старт в F1. Новозеландецът прекара време в симулатора на Алфа Таури във Фаенца, за да бъде възможно най-подготвен за уикенда на Монца
„Бях в симулатора тази седмица. Въпреки че не се наложи да си играя много със седалката, за да се чувствам удобно в автомобила, има няколко неща, които разгледахме за този уикенд. На Монца притискащата сила е много по-ниска, така че ще трябва да свикна с това. Това все пак ще бъде доста голямо предизвикателство, тъй като нямам сериозен опит с болид от F1. Все пак вече съм карал няколко пъти на Монца. Като цяло пистата е лесна за научаване. Независимо от това, ще има още много неща за учене и още много неща за подобряване. Има много неща от Зандвоорт, които да използваме за тази седмица“, обясни Лоусън.
„Да отида на Монца с италиански отбор също ще бъде специално. Ако си спомня за миналия уикенд, F1 е толкова различен свят. Разликата между това да влезеш на пистата в петък и в събота е огромна. Честно казано никога не съм изпитвал подобно нещо, особено такова ниво на внимание. Предполагам, че домашното състезание в Монца ще бъде още по-значимо. Това е моята мечта още от времето, когато бях в картинга. Затова е много готино да имам тази възможност и просто ще се опитам да се възползвам максимално от нея“, добави пилотът на Алфа Таури.
name a guy who will be driving his second f1 race in Monza 🇳🇿👇#ItalianGP pic.twitter.com/ljQ3d5Srsn
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 29, 2023