Джак Милър може да е страхотен в MotoGP и да стане великолепен пилот във висшия мотоциклетен клас, смята рейс директорът на сериите Майк Уеб.
19-годишният австралиец ще кара направо във върховата категория догодина, пропускайки клас Moto2. Той направи силен сезон в джуниър класа, като спечели първата си победа и води през голяма част от сезона, макар накрая титлата да взе Алекс Маркес. Годината не бе безпроблемна и Джак няколко пъти бе викан при рейс директора – и като виновен за инциденти, и като пострадал при такива.
– Джак е невероятен образ. Има страхотен характер. Разбирам се добре с него, но е очевидно, че той от време на време ме мрази, когато му кажа да не прави нещо! – сподели Уеб пред crash.net. – Има силно самосъзнание, така че ако се налага да го дисциплинираме, е доста шумен в твърденията, че не е сбъркал. Но след сравнително кратко време се успокоява, разбира станалото и се връща към работата си. Хубавото е, че е достатъчно зрял, за да не допуска да се разстройва от подобни неща. Казва: „Добре, това приключи. Казах си каквото има и сега обратно към състезанията!”
Милър подписа договор с Хонда и ще започне сезон с Open class мотор в екипа на LCR Хонда. На 19 години обаче той е много млад и това поражда въпроса какво е нужно на един състезател, за да прецени Уеб, че е готов за най-високата категория надпревари.
– Всеки пилот, който е успешен в Гран при стартове, без съмнение е изключително добър на пистата, така че оставям настрани таланта. Според мен въпросът опира до зрялост и уважение. Моторите в Moto2 и Moto3 са по-лесни за управление, с доста по-ниска мощност. Доста хора са в състояние да ги карат наистина бързо, да избират алтернативни траектории през всеки завой и това означава, че куп неща им се разминават. В MotoGP обаче последствията от която и да е грешка са много високи. Възможностите за преминаване през завой са значително по-ограничени. Пилотът трябва да разбира това и какво би му струвало да прескочи границата – обясни Уеб.
Той даде за пример Скот Рединг, който през 2014 г. дебютира в MotoGP: много добър в Moto2, но положил през изминалия сезон значителни усилия и внимание, за да се справи в следващия клас:
– Няма толкова място за грешки, нито за луди изпреварващи маневри. Същото ще се случи с Джак. Той бе изключителен в Moto3, но ще трябва да учи в MotoGP. Ако има търпението и зрелостта да се справи, ще бъде великолепен пилот.