Д-р Хелмут Марко отново коментира слуховете за продажба на Алфа Таури. Австриецът категорично заяви, че от Ред Бул са решили да не продават своя младежки отбор или да го местят напълно във Великобритания. Д-р Марко добави, че Алфа Таури все пак ще разшири присъствието си в Обединеното кралство.
Бъдещето на Алфа Таури бе под сериозен въпрос след смъртта на Дитрих Матешиц. Според информация на различни източници, новото висше ръководство на Ред Бул не е било никак доволно от представянето на екипа. Заговори се, че главният изпълнителен директор на австрийската компания Оливер Минцлав е готов да продаде базирания във Фаенца екип и дори вече е получил три оферти
Алфа Таури имаше труден старт на сезон 2023. Отборът от Фаенца заема деветото място при конструкторите с актив от само 2 точки. Преди близо 2 месеца д-р Марко заяви, че отборът трябва да подобри както представянето си както на пистата, така и извън нея. Австриецът дори заяви, че отборът отново може да промени своето име в бъдеше.
В края на миналия месец стана ясно, че Франц Тост няма да ръководи Алфа Таури след края на сезона. Австриецът се оттегля от поста ръководител на тима. На негово място идва Лоран Мекис. Очаква се френският специалист да застане начело на Алфа Таури в началото на 2024 г. Екипът от Фаенца също така привлече бившия генерален секретар на ФИА Петер Байер.
След някои седмици на „оценяване“, от Ред Бул вече са определили окончателно начина, по който ще функционира новият облик на Алфа Таури. Австрийската компания със сигурност няма да продава младежкия си екип. Също така стана ясно, че базата във Фаенца ще остане основният център на Алфа Таури. Въпреки това тимът ще наеме повече специалисти в британския си филиал в Бистър.
Понастоящем там се помещава отделът по аеродинамика на Алфа Таури. Сега там ще бъдат разположени повече служители. По този начин трябва се подобри взаимодействието с отбора-майка Ред Бул
„Решението е взето- Алфа Таури остава собственост на Ред Бул и ще продължи да се управлява като младежки отбор“, разкри д-р Марко в ексклузивно интервю за немския сайт Formel1.de.
Според думите на Марко, Минцлаф е помолил отбора да „използва колкото се може повече синергии с Ред Бул, както позволяват правилата. Това означава преместване на повече служители в Бистър, който се намира близо до базата на Ред Бул в Милтън Кийнс.
„Сътрудничеството с Ред Бул Рейсинг ще бъде по-тясно и по отношение на ограничаването на разходите и синергиите. Със своето ноу-хау, което е придобил във ФИА, [Байер] е много важен. Разбира се, това ще се отрази и на Ред Бул Рейсинг.“
Д-р Марко подчертава, че са били разгледани варианти за преместването на Алфа Таури. В крайна сметка обаче базата във Фаенца няма да бъде изоставена. Следователно голяма част от персонала ще остане в Италия, включително Байер и Мекис.
Същевременно Тост смята, че по-равномерното разпределение между Фаенца и Бистър е правилното решение. Според него, отборът се опитва да бъде по-конкурентоспособен на пазара на труда в F1. В този случай преместването в Италия често се оказва пречка за опитните служители и техните семейства
„Винаги ми е било ясно, че отборът ще остане във Фаенца. Разполагаме с цялата инфраструктура тук“, обясни Тост.
„Алфa Таури вече има много служители в Англия. Всъщност целият аеродинамичен отдел е в Обединеното кралство. В бъдеще със сигурност ще направим така, че ако искаме да подпишем договор с инженери, те ще могат да работят от тази база в Англия. Така няма да се налага те да се местят в Италия“, продължи шефът на Алфа Таури. „Това ще помогне на отбора в бъдеще, защото в миналото беше много, много трудно да се доведат опитни инженери в Италия. Това са хора на поне 35, 40 години, които имат семейства, деца и не искат да отидат в Италия.“
Тост също така каза, че от Ред Бул все още не са решили дали да сменят името на Алфа Таури.
„Това все още не е решено. Всичко е в ръцете на Ред Бул. Само те могат да решат как ще наричат отбора в бъдеще“ завърши Франц Тост.
getting back to racing this week ✌️
you know the drill 👇 🎧 pic.twitter.com/BNJphytBHW
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) May 22, 2023