Екипите на Уилямс и Рено приключиха петъчните свободни тренировки за Гран при на Русия с по един пилот в топ 10. Фелипе Маса се класира седми за тима от Гроув, а Нико Хюлкенберг бе осми.
„Беше хубав ден за нас”, обобщи Маса. „Колата вървеше добре и в къси, и в дълги серии, със стари и с нови гуми. Сравнително доволен съм от баланса. Износването на гумите е много ниско – значително по-ниско в сравнение с това на други писти. Наистина се надявам на силен уикенд, но тепърва ще разберем дали ще се получи така.”
Ланс Строл имаше проблеми с управлението и така и не успя да намери оптимално темпо на Сочи Аутодром. Той сподели, че подобрението във времето за обиколка трябва да дойде най-вече от негова страна: „За първи път карам тук и търся точните настройки за себе си. Не използвах ултрасофт, тъй като ги пазя за утре. Все още не сме решили каква ще е стратегията ни за състезанието. Трябва да преценим кой подход е най-добър.”
Главният технически шеф Пади Лоу обясни, че не е имало проблем с нито една от двете коли.
„Фелипе бе с по-конвенционална програма. Използва и трите типа гуми с различни количества гориво, като направи и някои аеродинамични експерименти. Ланс се съсредоточи върху това да научи пистата. Имаме много интересна информация по отношение на гумите и издръжливостта им”, допълни той.
В Рено Сергей Сироткин трябваше да кара в първата сесия, но появата му бе кратка заради хидравличен теч, повлиял на работата на скоростната кутия. Руснакът направи едва две обиколки, без да запише време в тренировката. Той ще участва отново в петъчни изпитания – в Испания.
Следобед Хюлкенберг се нареди осми, а съотборникът му Джолион Палмър бе 13-ти.
„Беше доста безпроблемна тренировка”, коментира Нико. „Бързо влязохме в ритъм. Направихме прилично количество обиколки и има достатъчно данни, в които да търсим как да сме по-бързи утре и в състезанието.”
Палмър също бе доволен от времената си, като допълни, че и новите компоненти са работели според очакванията.
„Натрупахме доста километри с новия си аеропакет въпреки сутрешния проблем за Сергей”, допълни техническият директор Ник Честър. „Засега скоростта ни в кратки серии изглежда прилична, трябва да анализираме състезателното си темпо.”