Екипът на Макларън представи новия си болид във Формула 1 MCL32 на церемония в базата на тима в Уокинг. Колата е с нови цветове, като има засилено присъствие на оранжево в предната част, което е съчетано с черно и малко бяло. Оранжевото е завръщане към корените на тима, като цветът в спецификация си papaya orange се използваше по състезателните коли в края на 60-те и началото на 70-те години на миналия век.
Колата е много интересно оформление на носа, който е изрязан, както на повечето нови болид, а под него има 4 елемента, които вероятно служат за насочване на въздушната струя под носа и отвеждането им към задната част. Налична е и характерната за тази година перка на акула.
Пилоти на тима тази година ще са Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн.
По думите на Алонсо колата може да се каже, че е секси, ако е бърза на пистата. А дали това ще е така предстои да видим. „Не искам да обещавам нищо не феновете, каза испанецът. – Просто трябва да работим здраво в тестовете и през целия сезон след това. Разбира се искаме да сме шампиони.”
По думите на спортният шеф на Хонда за F1 Юсуке Хасегава задвижващата система е променена драстично, като целта е била да има повече мощност, да се свали центъра на тежестта и да се държи така, че колата да е по-лесна за каране. Японският концерн ще доставя мотори на тима за 3-а поредна година.
Състезателният директор на Макларън Ерик Булие заяви, че по колата има някои умни решения, но също каза, че в тима не искат да обещават нищо като конкретни класирания в шампионата. „Шасито е изключително добре реализирано, каза французинът. – Инженерните детайли на колата наистина ме впечатляват.”
Изпълнителният директор на тима Зак Браун коментира: „Изключително съм мотивиран да помогна на тима да се установи отново там, където твърдо вярвам, че му е мястото – на върха във Формула 1.
В изявлението на тима се казва, че резултатът от здравата работа в последните месеци е една изключително елегантна, но агресивна кола, снабдена с последното поколение задвижваща система на Хонда RA617H.