Формула Е пристига в Европа за втората част от сезон 2018/2019 – седми кръг от шампионата ще е този уикенд в Рим (Италия). След шест надпревари Антонио Феликс да Коща е начело в генералното класиране на пилотите, а Александър Симс демонстрира добро темпо в дебютния си сезон. Пилотите на Андрети разказват за сезона си досега.
Как бихте обобщили сезона си досега?
Да Коща: С една победа, три подиума и първо място в генералното класиране бих казал, че първата половина от сезона ни бе много силна. Отборът ни е сред топ тимовете и това е от огромно значение за мен, както и невероятна мотивация да се трудя упорито.
Симс: В състезанията досега демонстрирахме страхотен потенциал. Не винаги постигахме добри резултати – поради различни причини, които обаче сме анализирали, за да се справим както трябва в оставащите стартове.
Lideres do Campeonato! Vamos ?? pic.twitter.com/M8j0BTBqUI
— Antonio Felix da Costa (@afelixdacosta) March 24, 2019
Кои бяха най-важните моменти дотук? Какви разочарования изживяхте?
ДК: Най-хубавият ден от сезона за мен досега бе първият: спечелих полпозишън и победа в Ад Дирия и изживяването бе невероятно. Зарадвах се, че успях да спечеля този успех за отбора. За съжаление, изходът на надпреварата в Маракеш бе разочароващ – осем минути преди финала почти перфектният ден изведнъж се преобърна изцяло.
С: Определено най-лошият момент бе малшансът в края на състезанието в Маракеш. Досега не мога да определя даден миг като най-добър. Но много моменти ми показаха, че мога да съм бърз във Формула Е. Победата на Антонио в Ад Дирия бе фантастична.
Как се справихте с инцидента в Маракеш вътре в тима? Какво научихте от него?
С: Първо трябва да се отбележи, че инцидентът, колкото и разочароващ да бе, ни сближи като екип. В конкретния случай имаше злощастно стечение на обстоятелствата. Обсъдихме станалото открито и честно, извадихме си поуки.
ДК: Александър е прав. Погледнато в ретроспекция, онзи ден ни сплоти невероятно много. Начинът, по който се справихме със ситуацията, доказа, че сме едно семейство. Наистина се гордея с това.
Как работите с инженерите си? Повече време ли изкарвате с тях, отколкото в други серии?
С: Малкото налично време в състезателен ден във Формула Е е най-ограничаващият фактор, водещ до лимитиране обмяната на информация с инженерите. Опитваме се да компенсираме това с интензивна предварителна подготовка, включително посредством използването на симулатор.
ДК: Технологиите във Формула Е са невероятно сложни. Винаги се търси перфектният компромис между скорост и ефективност, а той не винаги се постига лесно и не може да е дело единствено на пилота. На мен ми е необходима работата с инженерите, за да се справя.
Ahead of @fiaformulae #SanyaEPrix I spoke to Head of #Design @bmwmotorsport Michael Scully, about the relevance of the #drivetrain to his work. Let’s hope those purple synapses lead to purple sectors tomorrow ?#FormulaE #China #Motorsport #ElectricRacing #RacingBeyond pic.twitter.com/iv4yKYRNAK
— Alexander Sims (@AlexanderSims) March 22, 2019