Начало Автомобилни новини Dacia – 10 години успех

Dacia – 10 години успех

70
0
Dacia

Клиентите се тълпят пред Dacia вече 10 години. Общо 3,1 млн. автомобила Dacia са продадени в Европа и страните от Средиземноморския басейн, след като през 2005 г. на пазара бе лансиран Logan. През 2014 марката продаде над 500 000 автомобила за пръв път в историята си.

Брандът продължава да демонстрира своята жизненост с гамата си от седем модела: Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker и Dokker Van. След като бе напълно обновена в период от две години, сега Dacia предлага една от най-младите гами в Европа.

В Европа Dacia постигна най-големия ръст на автомобилния пазар за втора поредна година, достигайки до 2,5% пазарен дял (+0,4 пункта). Dacia продаде 511 362 автомобила през 2014. На Sandero и Duster се паднаха 2/3 от продажбите, с по над 160 000 бройки за всеки от двата модела, следвани от Logan с почти 100 000 бройки.

Във Франция, където Dacia се подрежда на пето място на пазара, марката увеличи пазарното си проникване с +0,5 пункта до 4,9%, благодарение най-вече на успеха на Duster и Sandero (третият най-продаван автомобил на физически лица).

В Испания, където Sandero е най-продаваният автомобил на физически лица, пазарният дял на Dacia се увеличи с 0,7 пункта до 4,7%, с 45 986 регистрации.

Dacia чупи рекорди за обем и пазарен дял и в други европейски държави. В Италия, където пазарният дял на Dacia е 2,7%, са продадени 40 000 автомобила, а във Великобритания, само две години след стъпването на пазара, Dacia вече постигна дял от почти 1%, с 23 862 нови клиенти през 2014.

Въпреки относително неблагоприятните пазарни условия, Dacia продължава ръста си в страните от Средиземноморския басейн, увеличавайки пазарното си проникване във всяка страна. Миналият януари марката бе лансирана в Израел чрез откриването на първия търговски шоурум в Тел Авив. В Израел ще се продават четири автомобила: Duster, Sandero Stepway, Lodgy и Dokker.

След Великобритания, Ирландия, Норвегия, Кипър и Малта през 2013, Израел е 44-та държава, в която се продава Dacia.

Сега марката е един от най-здравите стълбове на Renault group. Погледът назад към историята на успеха показва колко впечатляващ е той – колкото неочакван бе в началото на XX век.

През 1999 Renault придоби 51% от Dacia и лансира два проекта: модернизирането на завода в Румъния и, едновременно с това, проектирането и разработването на автомобил, който би бил достъпен за всички и който да се произвежда в Румъния. Същата година официално бе лансиран проектът X90 (Logan).

Между 1999 и 2004 Renault group инвестира €489 млн. в пълно обновяване на Dacia. През този период Renault увеличава дела си в Dacia (81,4% през 2000, 92,72% през 2001 и 99,43% през 2003) и лансирането на два продукта (Supernova през 2000 и Solenza през 2003), които предоставиха възможността за френско-румънските екипи да работят заедно в подготовка за пристигането на Logan.

Преди 10 години, само няколко дни преди парижкия автомобилен салон да отвори врати, Renault обяви официално лансирането на марката Dacia във Франция. Това стана през юни 2005. Първият модел през нова ера на Dacia е наречен Logan. Този седан е замислен като прост, модерен и надежден. С базова цена от 7500 евро, той предлага безпрецедентна стойност и комфорт, отбелязвайки началото на истинска революция в автомобилната индустрия.

Инженерингът започва от нулата, за да бъде дизайнерският процес преосмислен около три думи: практичен, модерен и здрав. Logan отбелязва впечатляващ успех веднага след лансирането си. Новият икономически модел, който съпътства лансирането на Logan, бе уникален и отговори на зараждащите се нужди на клиентите да направят „добра сделка“. Той предостави плодотворна почва, на която марката Dacia да расте в Европа и страните от Средиземноморския басейн.

Решителна година за марката бе 2012, когато започна обновяването на гамата на Dacia. Новите Logan, Sandero и Sandero Stepway възприеха по-модерен дизайнa, като обновени бяха оборудването и функциите на моделите (ESP, круиз контрол/ограничител на скоростта, навигация и т.н.). Но марката остана вярна на своята философия на „добрата сделка“, с цени, които продължиха да са все така атрактивни. Същият подход бе възприет за новите Logan MCV и Duster през 2013.

Под ръководството на Карлос Гон, марката Dacia значително се разшири. Сега тя се е установила в 44 държави, предлагайки пълна гама от седем автомобила, включително  и лекотоварния Dokker Van.

Днес, марката остава вярна на своите ценности, давайки достъп до нови коли на по-голям брой хора, постепенно подобрявайки динамиката и характеристиките на своите модели, които остават достъпни на атрактивни цени. През 2014 Dacia отпразнува своята 3-милионна продажба, като покани щастливия купувач на салона в Париж.