Начало MotoGP News Ди Джанантонио подкрепя настоящите мотори в MotoGP

Ди Джанантонио подкрепя настоящите мотори в MotoGP

103
0
Фабио Ди Джаантонио
Фабио Ди Джанантонио, снимка VR46 Racing Team

Фабио ди Джанантонио се изказа в подкрепа на настоящите мотори, които се използват в MotoGP. Пилотът на VR46 Дукати призна, че машините в шампионата са като „F1 на две колела“ заради голямото многото аеродинамика и различни допълнителни устройва.

Съвременните мотоциклети в MotoGP стават все по-бързи и по-бързи. През последните сезони те дългогодишни рекорди за обиколка на много писти. Това е така, тъй като производителите извличат все повече скорост от сегашния набор от правила

Голяма част от подобрените характеристики на моторите обаче се дължат на все по-усъвършенствани аеродинамични устройства. Това обаче което доведе до критики от някои състезатели.

Шесткратният шампион в MotoGP Марк Маркес от много години е яростен критик на аеро компонентите по машините. В края на миналия месец Дани Педроса (КТМ) също изрази неодобрението си. Испанският ветеран участва с уайлдкард в Гран при на Испания. Разбира се, най-големият критик на настоящите мотори в MotoGP е Кейси Стоунър. Според австралиеца, повечето аеродинамика и електроника прави така, че представянето да зависи изцяло от машината, а не от самия състезател.

Има и пилоти, които подкрепят настоящата генерация мотоциклети. Един от тях е Ди Джанантонио. Италианецът е доволен от посоката, в която е поела MotoGP. Той подчерта удоволствието, което изпитва от карането на съвременните мотоциклети от Гран при.

„В момента мотоциклетът на MotoGP е просто фантастичен. Казвам като пилот. Честно казано, никога не бих се върнал назад“, каза Ди Джанантонио. „Мотоциклетът от MotoGP трябва да бъде прототип. Пълният прототип трябва да бъде последният писък на мотоциклетната техника.“

„Честно казано, полудявам, когато виждам всички нови аеродинамични елементи и всички нови устройства, цялата мощност, с която разполагаме. В крайна сметка караме машина от F1 с две колела. Но от моя гледна точка това трябва да е така“, добави пилотът на VR46 Дукати.

Един от аргументите, изтъкнати срещу агресивната аеродинамика, е вредният ефект, който тя оказва върху състезанията. Тя на практика затруднява мотоциклетите да се следват един друг и да правят изпреварвания

Ди Джанантонио e един от по-новите пилоти на стартовата решетка, тъй като дебютира през 2022 г. Той приема тази критика, но все пак не иска в MotoGP да има правила, които да наподобяват предишното поколение мотоциклети.

„За шоуто в момента е малко по-критично, защото става все по-лошо да правиш някакви изпреварвания заради всички неща, които имаме. Но като пилот казвам, че [сегашният] мотоциклет от MotoGP е фантастичен. Никога не бих се върнал назад. Може би трябва да се върнем, но аз никога не бих се върнал“, завърши Фабио Ди Джанантонио.

В понеделник MotoGP обяви какъв ще е новия набор от правила, които влизат в сила през 2027 г. Според тях следващите мотори ще бъдат с работен обем на двигателя от 850 куб. см. Те също така ще разполагат с по-малко аеродинамика и без устройство за контролиране на височината.