Фабио Ди Джанантонио ще реши бъдещето си в MotoGP съвсем скоро. Според информация на Motorsport, италианецът трябва да остане част от тима на VR46 за поне още една година и да кара заводски подготвен мотор на Дукати.
Ди Джанантонио се представя изключително силно от началото на сезона. 25-годишният пилот беше на път да остане без място за тази година. В крайна сметка той се присъедини към тима на Валентино Роси и замени Лука Марини, който отиде в Хонда
Италианецът финишира в топ 10 в почти всички стартове от началото на годината. В Германия той отпадна заради технически проблем. Въпреки това Ди Джанантонио продължава да се намира пред съотборника си Марко Безеки. Италианецът финишира трети в крайното класиране за 2023 г. и беше претендент за световната титла.
Интерес към Ди Джанантонио проявява Ямаха. Японският производител е направил оферта към италианеца. Тя включва пълна заводския подкрепа и добро възнаграждение. По време на уикенда в Германия Фабио Куартараро дори посочи Ди Джанантонио като един от потенциалните пилоти на Прамак през следващия сезон. Припомняме, че отборът ще използва мотори на Ямаха от 2025 г. нататък и ще бъде като „втори заводски отбор.“
По-рано тази седмица се разбра, че Ди Джанантонио е отхвърлил офертата на Ямаха и е избрал да остане във VR46. Сега обаче той ще получи директен договор с Дукати и заводски подготвен мотор с настояща спецификация.
Очаква се VR46 да поеме ролята, която в момента заема Прамак. Това означава, че отборът на Роси ще функционира като полуофициален отбор с пилоти, сключили договори директно с Дукати. Така тимът ще има достъп до мотоциклети от същата спецификация като Баная и Маркес.
Дукати най-вероятно ще намали броя на заводските мотоциклети на стартовата решетка през 2025 г. от четири на три. Говори се, че допълнителният мотоциклет сега се предлага на Ди Джанантонио, за да го убеди да остане в италианската марка.
„Диджия е състезател, който много ни харесва. Ние работим с VR46 работим, за да доведем постигнем тази цел. Той е състезател, който израсна много. Ще бъдем щастливи, ако успеем да го задържим“, обясни президентът на Дукати Клаудио Доменикали в края на миналия уикенд.
Все още не се знае кой ще бъде вторият пилот на VR46 през следваща година. Говори се, че това ще бъде Франко Морбидели. Очаква се италианецът да напусне Прамак след преминаването към машини на Ямаха. В същото време новобранецът Фермин Алдегер ще кара за тима на Грезини заедно с Алекс Маркес.
Diggia stay di VR46 hingga musim 2026?
Fabio Di Giannantonio dikabarkan telah menolak tawaran Pramac Yamaha, dan memilih bertahan di VR46!
Salah satu alasan Diggia bertahan karena ia mendapatkan motor spek pabrikan GP25 untuk musim depan.
Walaupun stay di VR46 untuk 2 musim… pic.twitter.com/L9XaYy6z5q
— Lambe Resing (@LambeResing) July 9, 2024