Развитието на легендарния британски Ленд Роувър е изключително позитивно напоследък. Компанията продава над 400 000 автомобила по света, те стават все по-луксозни и комфортни, без да губят нито своята проходимост и качества, нито своя стил.
През миналия месец имахме възможност да тестваме новия Дискавъри. Това е модел, от чиито 4 предходни поколения са продадени над 1,2 млн. броя. Дискавъри никога не е бил просто „работяга“ като Дифендър например, но не е бил и чак толкова елегантен и луксозен. В същото време впечатлява със своята сила и проходимост по терен, по който едва ли някой „реален“ собственик ще се пусне някога.
Новият Дискавъри изглежда отлично. Дизайнът му бе представен през 2014 г. на салона в Ню Йорк и съчетава традиции и нова функционалност. Линиите са по-динамични, а детайлите по-стилни, но е мислено за още по-добра функционалност и удобство на 7 пътници! Едно от първите неща, които впечатляват, е наличието на истински седалки и пространство за възрастни пътници на последния ред. 95 от 100 човека ще се чувстват комфортно на тях, а това изобщо не личи отвън. Колата има дължина под 5 метра – 4970 мм. В същото време нивото на оборудване и технологичност веднага си проличава с конфигурируемите от смартфон седалки, с използване на първата в света дистанционна технология за сгъването им Intelligent Seat Fold. При нужда могат да бъдат използвани до 2500 литра пространство за багаж. Моделът е оборудван с до 9 USB порта, шест 12-волтови контакта за зареждане и интегрирана в автомобила 3G WiFi точка за до 8 устройства.
Зад волана луксът е осезаем. Моделът се предлага с кожена тапицерия Уиндзор и дъбови фурнири. Всичките 3 реда седалки се предлагат с отопление – охлаждане за 1-вия и 2-рия ред, а масажната функция се предлага за водача и пътника отпред за оптимален комфорт при дълги пътувания. Голям 10-инчов сензорен екран е позволил на дизайнерите да намалят броя превключватели върху конзолата с 1/3. Нишите за дребни предмети пък са толкова много, че вносителите от Мото-Пфое правят забавна игра, като крият бонбони в тях. Технологичната гривна Активен ключ позволява на всеки да се наслаждава на спорт и активни хобита, без да носи стандартния ключодържател. Задържането на водоустойчивия Активен ключ до D в логото на Discovery върху задната врата незабавно заключва автомобила и дезактивира стандартния ключ.
На пътя Дискавъри е приятен, тих, спокоен за каране. Взели сме най-силната версия бензин, 3,0 литра V6, Si6, с компресор суперчарджър 340 к.с. и 450 Нм въртящ момент. С този двигател няма компромиси в динамиката на колата, прецизността на движение също е добра за подобен тип автомобил. Трябва да се отбележи още, че новото поколение Дискавъри е с олекотена до 480 кг алуминиева конструкция и увличането в завоите с висока скорост е сведено до минимум. Всички варианти са съчетани с плавно работеща 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, която е чудесна. Моделът се предлага още с много икономични дизелови двигатели. Td4 със 180 к.с. е най-икономичният в гамата. По-мощният 4-цилиндров дизелов Ingenium Sd4 е с двоен турбокомпресор, 240 к.с. и впечатляващ въртящ момент 500 Нм. Шестцилиндровата дизелова мощност пък идва от Td6, 258 к.с. и 600 Нм въртящ момент за силна динамика и капацитет на теглене. Моделът впрочем е с най-добрия в класа капацитет за теглене от 3500 кг и полуавтономна система Advanced Tow Assist. С нея дори абсолютно начинаещите ще могат да паркират с ремарке, като използват умната система.
Дискавъри обаче наистина впечатлява най-много може би извън пътя, където паркетните SUV просто нямат шанс. Просветът е 283 мм (по-висок с 43 мм), а максималната дълбочина на газене е цели 900 мм (увеличение от 200 мм). Цялостният пакет от офроуд технологии гарантира проходимост на всякакви терени дори от неопитни водачи. Системата с много режими Terrain Response 2 оптимизира редица настройки, повдига шасито допълнително. Променя от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор – и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор.
За справяне с особено труден терен функцията All-Terrain Progress Control (ATPC) може да бъде програмирана автономно да поддържа подходяща ниска скорост, избрана от водача. Умната технология позволява на водача да се концентрира единствено върху кормилното управление при преодоляване на препятствията, без разсейване от работа с педалите на газта или спирачката; тя може да бъде използвана и от спряло положение, за да помогне при потегляне по хлъзгави настилки.
С две думи, Дискавъри е наистина модел, който дефинира нови стандарти в категорията SUV.
Вижте още за модела или заявете тест драйв на сайта на официалния представител за България: http://www.landrover.bg/discovery
Тестът е публикуван в брой 204, май 2017 на ClubS1