Начало Избрани Дизайнерът на пистата в Маями е бил смутен от критиките на пилотите...

Дизайнерът на пистата в Маями е бил смутен от критиките на пилотите от F1

1580
0
Гран при на Маями 2022
снимка, Пирели

Дизайнерът на най-новата писта на F1 във Флорида призна, че е бил смутен от някои от острите критики, отправени към съоръжението по време на уикенда за Гран при на Маями.

Шефът на компанията Apex Circuit Design Клайв Боуен е бил изненадан от остротата на някои от коментарите, Все пак той каза, че се гордее с това как е преминало първото събитие на международния аутодром в Маями. Също така обеща да направи някои подобрения за състезанието през 2023 г.

В началото на уикенда имаше проблеми с части от асфалтовата настилка, които показваха ранни признаци на поражения. Освен това имаше и проблеми с така наречената „фалшивата марина“ от външната страна на завой 7.

Тежкият инцидент на Карлос Сайнц от втората тренировка в открита бетонна бариера на шикана наистина предизвика тревога. Неговият колега от Алпин Естебан Окон също претърпя подобен инцидент и се оплака от липсата на достатъчно предпазни бариери.

Боуен обясни, че промените не са били възможни през уикенда, тъй като състезателният директор Нилс Витик не е искал да прави никакви модификации. Самата писта е била хомологирана няколко дни старта на състезателния уикенд в Маями.

Що се отнася до повредите по пистата, които се видяха в четвъртък, организаторите извършиха няколко ремонтни дейности, които подобриха състоянието на трасето. Боуен призна, че оплакванията на шофьорите от качеството на настилката са били много болезнени.

Всъщност това беше лично смущение от моя страна, признава той. „Инвестирахме толкова много време, за да се справим по най-правилния начин. В това има професионална гордост, нали така?“

Бяха проведени много проучвания. Ние не се отклонихме от пътя. Това беше конвенционално мислене и инженерство.“

„Трябва да си припомняте, че подобни неща се случват в първите състезания на някои нови трасета“, посочи той. „Същото беше и в Тексас, Сингапур и Истанбул. Турското трасе беше напълно преасфалтирано и на практика нямаше почти никакво сцепление.“

Ако погледнете от тази гледна точка, въпросът е просто да изчакате пистата да узрее. Това е чисто ново парче асфалт и то трябва да си свърши работата.“

Боуен заяви, че се е притеснявал по време на първите тренировъчни сесии. Тогава пистата е била твърде мръсна, за да позволи на пилотите да се разминат. Той обеща, че догодина ще се започне по-ранна обработка на пистата в Маями с електростатично покритие. Целта е премахването на праха и отломките по настилката.“

В петък и събота ситуацията беше доста обезпокоителна. Пистата беше доста мръсна.“

Интересно е обаче, че в неделя имаше множество линии и изпреварвания в завоите. В средата на колоната видях редица изпреварвания, които бяха в завоите.“

„Не очаквах да видя изпреварвания във високоскоростните завои. Там автомобилите са с ограничено сцепление. Все пак пилотите успях да се справят с този проблем.“

Това ми подсказа, че линията не е била толкова малка. Не може да има преминаване един до друг при висока скорост, ако няма достатъчно сцепление извън състезателната траектория.“

Накрая Боуен заяви, че според него това е доказателство, че дизайнът на пистата в Маями е постигнал целите си за първото събитие в F1.

„Изпитахме истинско удоволствие от състезанието, което проведохме. И в моя случай изпитвах истинско удовлетворение да видя, че сме постигнали това, което искахме.“