Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 До 40 човека от екип на грида преди старта на F1 състезанията

До 40 човека от екип на грида преди старта на F1 състезанията

1212
0
Формула 1, F1, бокс, пит, питстоп, питлейн
снимка: Майкъл Потс

Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА (World Motor Sport Council – WMSC) одобри промените в спортните правила за новия сезон във Формула 1. Те са свързани с предпазните мерки срещу разпространение на COVID-19. От федерацията не поясниха единствено как ще преминава процедурата при награждаване и обясниха, че това ще бъде уточнено от директора на състезанието в конкретния уикенд. Със сигурност обаче на стартовата решетка ще бъдат допуснати много по-малко хора и ще има инструкции за тяхното дистанциране.

На отборите ще бъде разрешено да имат само до 40 души персонал на грида

Това е точно половината от общия брой хора, които се допускат от екип да пътуват за състезание при новите условия. Като цяло ще бъде силно редуциран броят на хората и в боксовете.

Процедурите преди старта също ще бъдат променени. Питът ще се затваря 20 минути преди старта, а не 30 минути както досега. Така ще се намали времето подготовка на колите и пилотите. Пилотите често пъти изчакваха сядането в кокпита встрани от пистата, придружени от своите физиотерапевти и инженери. Сега това няма да се налага, защото гумите ще трябва да се монтират 5 минути преди старта на загряващата обиколка, а не 3 минути както досега. Веднага след като ги сложат, екипите трябва да започнат да напускат стартовата решетка.

Ново правило гласи, че „когато се покаже триминутният сигнал, не повече от шестнадесет души от екипа на всеки състезател могат да са на грида“. Всички ще трябва да напуснат преди сигнала за 15 секунди до старта, както обикновено.

Новото петминутно правило за монтиране на гумите ще се прилага и при рестарт на състезанията, ако има прекъсване поради една или друга причина.

Екипите са наясно, че с протоколите за безопасност заради COVID-19 ще извършват доста дейности по-бавно

В същото време ще имат и по-малко време на разположение. Те ще могат да работят един час по-малко в четвъртък и петък вечер. Вечерният час вече ще започва час по-рано и ще е забранено оставането на пистата в продължение на осем часа вместо девет.

Както се очакваше, напълно отпадат огромните срокове за предварителен избор на гуми от екипите. Те посочваха своите смеси 15 седмици преди стартовете извън Европа и 8 седмици преди състезанията на Стария континент. Сега според искането на Пирели гумите ще бъдат оповестявани от компанията не по-малко от 2 седмици преди старта и ще се определят като тип със съгласието на ФИА. Пилотите ще получават един и същи брой от различните модели – екипите вече няма да заявяват по колко от смес искат. На разположение ще са по 2 комплекта твърди гуми, 3 медиум и 8 меки.

Предоставянето и задължително използване на допълнителни експериментални гуми е леко променено. Тези опити ще се провеждат в първите 30 минути на втората тренировка вместо в последните 30.

Интересно е, че ФИА ще позволи на комисарите си да работят и дистанционно, ако имат евентуални проблеми при пътуванията. Те ще получават всички данни, за да изпълняват задълженията си.

Световният съвет потвърди почти всички мерки по ограничаване на компютърните тестове и изпитанията в тунелите по болидите за 2022 г. Те ще бъдат конструирани по новите правила. Все пак остави възможност по тях да се работи в областта на спирачните системи. Всички останали дейности по аеродинамиката могат да започнат най-рано на 1 януари 2021 г.

Екипите могат да използват CFD с „единствена цел разработване на компоненти на спирачната система и свързаните с тях тестови съоръжения, но изключващи всякакво развитие на въздуховоди и части или системи, класифицирани като каросерия“.