Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Доменикали: F1 може да избира къде да ходи в бъдеще

Доменикали: F1 може да избира къде да ходи в бъдеще

1031
0
двигатели, Формула 1, F1, Гран при на Италия, Монца
снимка: Пирели

Формула 1 се намира в страхотна форма и може да избира в бъдеще къде да провежда стартове, заяви Стефано Доменикали

В специален коментар на официалния сайт на F1 президентът и CEO на спорта заяви, че е лесно да не се търси промяна, но Гран при търси начин да ангажира младото поколение фенове.

Догодина календарът ни е с 23 старта. Благодарение на промоутърите и отборите направихме така, че състезанията да започнат в средата на март и да приключат в средата на ноември – месец преди Коледа. Искахме да създадем добър ритъм на календара, запазвайки триседмичната лятна ваканция и да дадем достатъчно почивка на хората в края на сезона.“

„Догодина ще имаме нова надпревара – в Маями. Тя идва след включването в календара на Катар и Саудитска Арабия. Три нови събития в рамките на шест месеца демонстрира колко силен и спортът в момента.“

„По отношение на бъдещето след 2022 г. скоро ще има и други добри новини, но не искам да развалям изненадата сега. Вървим в правилната посока и сме стигнали до момент, в който F1 може да избира къде да ходи в бъдеще. Имаме страшно много молби от желаещи да са домакини на състезания. Това показва, че платформата ни е атрактивна и все повече правителства виждат възможност да развиват бизнес и местна икономика. Предстоят вълнуващи времена. Живеем сред предизвикателства, но Формула 1 е в чудесната позиция да привлича инвестиции.“

Доменикали посочи като пример за интерес към спорта Астън Мартин. Основният акционер в автомобилния производител и едноименния отбор Лорънс Строл има дългосрочни амбиции.

„Ред Бул ще прави собствен двигател. Това е още един знак за дългосрочна лоялност в шампионата“, допълни президентът на F1.

„Доволни сме от наученото от първите два F1 спринта“, продължи Доменикали

„Ясно е, че променят динамиката на уикенда, но искаме да изчакаме и последния тест – в Бразилия, след което да подготвим правилния бъдещ формат. Но още от петък сме в режим на пълна газ. Затова организаторите са доволни. Получихме молби от много промоутъри да са домакини на спринтове.“

„От чисто спортна перспектива видяхме, че колкото по-малко време има за тренировка, толкова по-непредсказуемо е случващото се в квалификации и състезание. Има някои неща за изглаждане, но работим по това.“

„Лесно е да си негативно настроен и да не променяш каквото и да е. Но ние натискаме да вървим в тази посока, тъй като виждаме ентусиазма на младото поколение и по-големия интерес от останалите фенове по света.“

Шефът на Мерцедес Тото Волф изрази подкрепа за плановете на ръководството на Формула 1 за повече спринтови квалификации догодина

„Стефано най-добре знае как стоят нещата от комерсиалната страна. Логиката е, че от търговска гледна точка повечето спринтове са добра опция, защото се провежда още една интересна сесия. Една в петък, друга в събота и трета в неделя. Мисля, че разбирам тази гледна точка. Ако обаче правим повече спринтове, може би са необходими някакви промени. Колко точки да се дават например – три-две-една или до 10-то място, но без да се отнема от стойността на Гран при надпреварата? Границата е тънка и е необходимо да се открие баланс“, обясни Волф.

„Ако Стефано казва, че се увеличава аудиторията, има възможност за монетаризиране и да се направят някои наистина специални надпревари, то предполагам, че трябва да следваме мнението му. Същевременно традиционалистът у мен иска в неделя да има Гран при от 2 или 3 часа следобед. Може би просто трябва да приемем, че форматът се нуждае от някакви промени и ще има спринтове. Ако не са четири или осем, може би ще са шест.“