Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проверяват ли отново от ФИА задвижващите системи на Мерцедес?

Проверяват ли отново от ФИА задвижващите системи на Мерцедес?

2606
0
Мерцедес
снимка: Майкъл Потс

Битката в шампионата на Формула 1 през сезон 2021 навлиза в решителна финална фаза. В края на тази седмица ще се проведе Гран при на САЩ, 17 кръг от първенството, състоящо се от общо 22 старта. Макс Верстапен води в генералното класиране при пилотите с аванс от 6 точки пред Люис Хамилтън. При конструкторите Мерцедес е начело, Ред Бул изостава с 36 точки. В анализ на Ауто Мотор унд шпорт се посочва, че на настоящия етап от сезона битката все още е непредвидима, тъй като „най-грубо казано, в Ред Бул вече не разбират колата си, а в Мерцедес – двигателите си. С кое е по-лесно да се живее?“ Според немското издание от Гран при на Унгария насам Мерцедес е разполагал с по-бързия автомобил в 5 от 6 надпревари, но проблемите със задвижващите системи, включително при клиентските отбори, се увеличават.

Шефът на отбора от Бракли Тото Волф казва, че F1 W12 има повече скорост в сравнение с пролетта и лятото, защото тимът настройва колите различно. От Ред Бул настояват, че разликата идва от задвижващата система

В Ауто Мотор унд Шпорт се твърди, че може би от ФИА разследват нови неща по моторите от Бриксуърт. Отборът от Милтън Кийнс и Ферари имаха подозрения относно работата на агрегатите от Мерцедес. От Ред Бул изпратиха уточняващо запитване до федерацията, което остана без последствия. Според Кристиан Хорнер обаче понастоящем се проверяват допълнителни подозрения.

„Позицията на Ред Бул може да е прикриване на собствени грешки. Възможно е обаче и да е част от стратегия за бомбардиране на ФИА с въпроси с надеждата някой да уцели. Или дори само с цел да създава безпокойство у съперника“, се казва още в анализа.

В Мерцедес се опитват да ограничат проблемите с двигателите, за които все още нямат ясно обяснение. Едно от предположенията за появата на грижите е, че може да е свързана с напускането на инженери от Бриксуърт в посока Милтън Кийнс. Ред Бул Пауъртрейнс набира хора и от там неколкократно се похвалиха, че са привлекли част от хората на Мерцедес. Волф и Хелмут Марко дори имаха лека разправия по въпроса – на тема кой колко пари дава съответно да задържи или привлече специалистите.

Кристиан Хорнер не пропуска случай да подчертае колко добре върви изграждането на Ред Бул Пауъртрейнс и го стори отново – този път пред Channel 4.

„Един стар склад преминава дребна реконструкция!“, пошегува се шефът на Ред Бул

„Това ще е домът на задвижващите системи. Сега тече 25-та седмица от работата, всичко трябва да е готово до април догодина. Невероятно е колко бързо се променя. Този месец идват динамометрите. В момент провеждаме агресивно набиране на персонал. Привличаме наистина страхотни таланти и е наистина вълнуващо, че го правим при нас, във Великобритания.“

„Ние ще сме единственият тим освен Ферари, който ще прави всичко под един покрив“, повтори за пореден път Хорнер. „И първият британски производител. Иначе трябва да се върнете към времената на Косуърт или Илмор. А за отбор, правещ и колите, и двигателите си в една и съща база – чак до БРМ. Фантастично е, че Ред Бул пое този ангажимент към спорта, Великобритания и талантите в страната ни. А ние сме просто благодарни за качеството на хората, които привличаме към проекта. Поемаме контрол върху съдбата си.“

„Разбира се, това е повече отговорност и повече работа. Но ако приложиш принципите от конструирането на шасита към двигателите, то става дума за правилните хора, точното оборудване, подходящите подход и философия. Демонстрирали сме какво можем с колите си. Мнозина вече са ни отписали по отношение на агрегатите. „Как може компания за енергийни напитки да създаде конкурентоспособен двигател?“ Но това е цялата мотивация, която ни е необходима, за да заявим: „Да, можем“. Времето ще го покаже.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.