Ducati иска отново да се бори за победи с новия си мотор за 2015 г. Последният триумф марката празнува с Кейси Стонър през 2010 г. в Австралия на пистата Филип Айлънд. В последствие опити за същото направиха пилоти като Валентино Роси, Ники Хейдън, Андреа Довициозо и Кал Кръчлоу. Усилията им обаче се оказаха недостатъчни, за да бъде прекъсната тази серия без победа.
На 29 март в Катар започва новия сезон в MotoGP. Италианците ще разчитат на сънародниците си Андреа Довициозо и Андреа Яноне да намерят отново пътя към успеха. Те обаче скоро няма да могат да тестват новия Desmosedici GP15.
На първите тестове на Сепанг от 4 до 7 февруари ще бъде използвана последната степен на развитие на предишната модификация GP14.3 Дебютът си на писта GP15 ще направи за вторите изпитания в Малайзия от 23 до 26 февруари.
„Винаги когато сме говорили за GP15 ставаше дума за Сепанг и февруари“, отбеляза шефът на Ducati Джиджи Далина. „Графикът ни обаче винаги е предвиждал Сепанг 2. При първите изпитания ще заложим на GP14.3. Това е еволюцията на машината, която ползвахме в последната част от миналия сезон.“
С тази модификация Довициозо и Яноне ще изпитват различни настройки, като целта е да се намерят прилични базови такива за GP15. Те според Далина „ще се различават коренно от тези на GP14, GP14.2 и GP14.3. Ще продължим да залагаме на дезмодромния механизъм и на 90 градусовия ъгъл между цилиндрите.“
Като размери новия мотор според италианския си шеф ще е „значително по-малък, което трябва да позволи да се кара с повече различни настройки.“
Тоталното сглобяване на новата машина трябва да започне в края на януари. Той освен на вторите тестове трябва да бъде изпитван и на третите, които ще се проведат от 14 до 16 март в Катар на пистата Лосаил, където ще е и първия кръг от шампионата.