Начало MotoGP News Дукати се изправя пред труден избор за сезон 2023 в MotoGP

Дукати се изправя пред труден избор за сезон 2023 в MotoGP

262
0
Дукати 2022
снимка, Дукати

Дукати се изправя пред труден избор за сезон 2023 в MotoGP. Малко преди началото на настоящата кампания, марката от Болоня удължи договора на Франческо Баная с още две години. Това бе една от най-очакваните новини в падока на световния шампионат по мотоциклетизъм.

Италианецът завърши сезон 2021 в звездна форма, след като спечели четири от последните шест състезания. Изглеждаше, че ще започне новия сезон като фаворит за титлата, което означаваше, че сделката е била лесно решение и за двете страни.

Оттогава обаче нещата се промениха драстично. Баная имаше много труден старт на новия сезон, след като спечели само една точка след първите два старта. В момента той заема седмото място във временното подреждане и изостава с 46 точки от лидера Фабио Куартараро. Италианецът има една победа в Херес, но и две падания в Катар и Франция. Също така в Индонезия остана едва 15-ти. 

Междувременно, другите пилоти на Дукати се справят доста по-добре. Енеа Бастианини спечели три от общо седем състезания след неочаквания, но наистина изключителен старт на 2022 г. за пилота на Грезини Рейсинг. Бившият шампион в Moto2 кара Дукати Десмоседичи GP21.

Макар да се предполага, че Баня ще има нов съотборник за 2023 г. и след това, настоящият му колега Джак Милър създава много главоболия на Дукати. Австралиецът е пети в в шампионата при пилотите и изпреварва Баная. Йохан Зарко от тима на Прамак също се намира пред вицешампиона за 2021 г.

Единственият пилот, който има по-лоша година от тази на Баная, е Хорхе Мартин. Испанецът бе спряган от мнозина за естествен заместник на Милър. В момента той на много далечното 15-то място след като завърши само две състезания от началото на сезон 2022 в MotoGP.

Всичко това e разглеждано като единна сюжетна линия, разказваща за бъдещите планове на Дукати. Все пак се поражда една един въпрос: Дали италианската марка не е прибързала, след като преподписа с Баная още преди началото на кампанията?

Петкратният победител в MotoGP е обичан от отбора и е доказал скоростта си. Това много важно за италианска марка. Да не забравяме, че Пеко носи правилния паспорт и говори правилния език.

Ранният му договор означава, че половината от заводските места на Дукати вече са свободни. Това вече започва да се превръща в доста ожесточена вътрешна борба между Бастианини, Милър и Мартин. Трикратният победител смята, че Баная иска Милър, защото той е най-лесния съотборник за побеждаване.

Има аргументи за и против и тримата състезатели. Милър има опит с отбора и мотора, както и чудесни работни отношения с Баная. Той обаче има и седем години опит в MotoGP, като четири от тях бяха с мотор на Дукати. Австралиецът показа, че не е в състояние да се бори за титлата.

Бастианини направи невероятен старт на годината, след като спечели повече победи от всички останали и накара заводските пилоти да изглеждат съвсем средностатистически, особено в заключителните етапи на състезанията.

Все пак италианецът го прави с едногодишен мотоциклет, който бе развит от Баная и Милър. Трикратният победител не е работил по проблемния тазгодишен мотоциклет на италианците.

Междувременно Мартин все още е признат за една от най-големите изгряващи звезди в спорта, притежаващ огромен талант, който трябва да се научи да прилага по-последователно. Но тази година той има големи трудности да го направи. Също така множеството падания имат лошо влияние на репутацията му.

Това, разбира се, не е най-лошият възможен сценарий за Дукати. Марката разполага, с множество таланти, които вече са сключили договори и се борят за мястото до Баная за 2023 г. Все пак единственото свободно място в заводския отбор създава известни затруднения.