Новият Ford Focus отваря нова страница в историята на Euro NCAP и получава признание заради модерните си технологии за безопасност.
• Ford е първият производител от нелуксозния сегмент, който получава от Euro NCAP две награди за напредничавите си технологии за безопасност – за Системата за активно спиране в града и Системата за спазване на лентата
• Focus спечели максималните 5 звезди на тестовете за цялостна безопасност. Краш тестовете разкриват изключителна защита и за децата
• Резултатите на Focus за безопасност допълват 5-те звезди на останалите модели от С-сегмента – новите C-MAX и Grand C-MAX
Благодарение на новия Focus, Ford е първият автомобилен производител от нелуксозния сегмент с две награди от Euro NCAP.
Focus е отличен заради Системата за активно спиране в града, която следи пътя пред автомобила и автоматично го спира при опасност от предстоящ сблъсък. Другата награда е за Системата за спазване на лентата, при която предната камера следи дали автомобилът доближава маркировката и прилага леко усилие във волана, за да алармира водача.
Focus постигна също и максималните 5 звезди на тестовете на Euro NCAP, включително най-високия възможен резултат за защита на децата при челен и страничен удар. Focus изпъкна още и в категориите за защита на пътниците и пешеходците.
„Нашата мисия във Ford е да осигурим изключителни нива на безопасност чрез системи за предотвратяване на сблъсъци и модерни технологии за защита на пътниците, което превръща наградата на Euro NCAP в изключително удовлетворение,” коментира Стивън Одел, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Гордеем се, че направихме тези технологии достижими за толкова много хора в достъпен автомобил като новия Focus.”
Др. Андре Сийк, Президент на Euro NCAP, сподели: „Наградите на Euro NCAP са признание за безопасните технологии от най-високо ниво и сме очаровани, че Ford доказва ангажираността си към безопасността на своите автомобили.”
Намаляване на риска
Системата за активно спиране в града намалява риска от сблъсъци при ниска скорост, като следи пътя за спрели автомобили и автоматично спира, ако засече спряла кола по траекторията на движение и индикира опасност от сблъсък.
При скорост до 30 км/ч сензорът в горната част на челното стъкло сканира пътя на 7.6 метра пред автомобила за евентуални препятствия. Ако автомобилът наближи спиращ, бавно движещ се или спрял автомобил отпред и изчисли, че е възможен сблъсък, подготвя спирачките. Ако водачът не реагира (липсва намеса във волана или спирачките), автомобилът сам задейства спирачките автоматично и намалява въртящия момент на двигателя.
Системата за спазване на лентата използва камерата в челното стъкло, за да следи пътя пред автомобила. Картината от камерата постоянно се анализира с цел установяване позицията на автомобила спрямо маркировката на пътя. Тази информация се използва, за да се помогне на водача да остане в желаната лента.
Ако системата засече неволно напускане на лентата, прилага леко усилие във волана за предупреждение на водача. Програмирана е да разпознава маневри като изпреварване. Системата за активно спиране в града и Системата за спазване на лентата са напълно автоматични, но могат да бъдат изключени от бутон.
„В Euro NCAP постоянно сме свидетели на нови вълнуващи иновации в областта на автомобилната безопасност от страна на всички производители и хода на тези промени може единствено да облекчи движението по пътищата на Европа,“ коментира Мичиел ван Ратинген, Генерален секретар на Euro NCAP.
Високоякостна каросерия
Наградата на Euro NCAP за 5-звездна сигурност потвърждава структурното съвършенство на глобалната платформа на Ford за С-сегмента. C-MAX и Grand C-MAX споделят същата платформа като новия Focus и миналата година също получиха 5 звезди на тестовете на Euro NCAP.
Новият Focus е проектиран да отговори и дори да надмине стандартите за безопасност по света и е удрян над 12 000 пъти в реални и виртуални условия, за да гарантира най-добрата възможна сигурност за пътниците от различна възраст и ръст.
„От самото създаване на новия Focus ние сме се отдали на това, да проектираме и произведем автомобил, който е лидер по технологии и безопасност,“ сподели Гънар Хърман, Директор глобални автомобили от С-сегмента. Присъщата стабилност на новия Focus е в структурната твърдост на каросерията и обширната употреба на високоякостна стомана.“
55% от каросерията е направена от високоякостна стомана, от които 31% е ултраздрава борова стомана, повече от всеки друг автомобил Ford, правен досега.
Боровата стомана се намира в А и В колоните, праговете и подсилващите греди във вратите и създава изключително твърда, устойчива на сблъсъци клетка. Високоякостната стомана е използвана в интегрираните подсилващи пръстени във вратите и зоните на натоварване за осигуряването на отлична защита при страничен удар.
Новият Focus също се отличава с патентована предна подрама, която се откача при силни челни сблъсъци, предотвратявайки деформация на пътническата клетка в областта на краката. Защитата на пешеходците е подобрена благодарение на заобления дизайн на предницата и промененото от Ford място на предните чистачки за допълнително намаляване на риска от травми.
Интелигентна защита
Новият Focus е оборудван със Системата за интелигентна защита на Ford, която включва ново поколение предни въздушни въглавници за водача и пътника до него, както и странични въздушни възглавници за всички пътници, допълнени от вентилирани отвори за рамената, които остават отворени и намаляват напрежението за малките пътници.
Хоризонталната потъваща кормилна колона спомага за намаляването на тежестта в главата и гръдния кош, отдалечавайки се от водача при удар с висока скорост. Двете предни седалки са оборудвани с по-ефективна Система за предварително натягане и постепенно отпускане на коланите. Пътниците на задните седалки са защитени посредством 3-точковите предпазни колани и всички модели предлагат стандартно системата за закрепване на детски седалки ISOFIX.
Друг плюс е Системата на Ford за детско заключване, която позволява на водача да активира или освобождава детското заключване на задните врати чрез натискането на бутон. Заключването автоматично се освобождава в случай на сблъсък.