Начало Избрани Двигателят на Рено все още не е разгърнал пълния си потенциал

Двигателят на Рено все още не е разгърнал пълния си потенциал

1760
0
Aлпин А522 Рено
снимка, Алпин

Двигателят на Рено все още не е разгърнал пълния си потенциал. Шефът на Алпин Отмар Шафнауер похвали колегите си във Вири Шатийoн за усилията им в разработването на двигател за F1. Според него задвижващата система на французите ена 10 к. с. от пълния си капацитет.“

Разочароващата кампания на Алпин през 2021 г. до голяма степен се дължеше на слабостта на задвижващия агрегат на Рено. Напредъкът на френския производител през миналата година беше умишлено оскъден, тъй като инженерите се съсредоточиха върху осъществяването на важна разработка за 2022 г.

Новият агрегат се характеризира с мащабни промени в архитектурата във всички области двигател с вътрешно горене, ERS, турбокомпресор и неговото разположение в автомобила. Освен това Рено премина към разделно разположение на турбокомпресора, което за пръв път бе въведено от Мерцедес през 2014 г.

Шафнауер похвали екипа на Рено във Вири заблестящатаим работа през последната година.

Смятаме, че сме направили крачка напред по отношение на енергийния блок. Вероятно сме в рамките на 10 к. с. от пълния си капацитет или някъде по средата.“

Мисля, че всички във Вири Шатийон се справиха отлично. Сега от нас зависи да продължим да развиваме автомобила А522.“

Регламентът на F1 за 2022 г. предвиждаше двуетапно замразяване на разработването на двигатели. Първата фаза влезе в сила на 1 март. Тя включва ДВГ, турбокомпресора, MGU-H, изпускателната система, спецификацията на горивото и спецификацията на моторното масло.

Вторият краен срок за разработки е 1 септември. Тогава всички производители трябва да представят окончателните си проекти за хранилището на енергия, електрониката за управление и MGU-K.

Силата на новия двигателна на Рено за 2022 г. е добро предзнаменование не само за останалата част от сезона. Също така то ще бъде важно и за замразяването на двигателите, което ще бъде в сила до края на 2025 г.

Рено разполага с още няколко месеца, за да разработи тези елементи. Французите трябва да бъдат готови до 1 септември.

Това ни позволява да работим по-тясно с нашия екип по задвижващите агрегати, за да направим някои подобрения, които може би ще успеем да направим с промени в архитектурата на шасито, каза Шафнауер.

Някои други неща все още са безплатни за нас. Но също така сега се фокусираме върху това, което имаме, за да подобрим шасито за в бъдеще.“

Въпреки напредъка на двигателя на Рено, по време на първите три състезателни уикенда се появиха няколко грешки в работата му.

В Мелбърн повреда на евтин О-пръстен (механично уплътнение) доведе до катастрофата на Фернандо Алонсо в квалификацията. Същевременно Естебан Окон получи нареждане наредено да охлади агрегата си в състезанието на Албърт парк.

Въпреки това и двете устройства са годни за работа и са добавени отново към хардуера на Алпин.

„Проблемът беше повреден О-пръстен на маслено уплътнение, каза Шафнауер. „Този компонент просто се счупи. Заради това имаше теч на масло.“

Имаме защитен режим, чрез който да се опитаме да спасим двигателя. Когато видим спад в налягането на маслото, се задейства защитният режим. Случи се точно това. Така че поправката беше смяна на този О-пръстен.“