След изказване на Бърни Екълстоун в съботния ден в Остин стана ясно, че ФИА ще търси алтернатива за сегашните задвижващи системи през 2017 г. От изказването на британеца излиза, че още следващата седмица ще започнат преговори за подобно решение. Ще бъде търсен независим производител, който да развие 2,2-литров V6 битурбо двигател.
„Тези двигатели ще имат повече мощност, но ще изразходват повече гориво“, обяснява Екълстоун. Смята се, че към тези агрегати няма да може да се добави никакъв хибриден компонент с изключение може би на KERS. Екълстоун обяснява, че това ще е добро решение за малките частни отбори и ще е по-евтино от сегашните 1,6-литрови хибриди.
„Това, което ще се въведе ще е много по-изгодно спрямо сегашните задвижващи системи.“
Това че Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда може да са против това решение не притеснява Екълстоун, защото реформата идвала от Formula One Managements (FOM) и ФИА в точния момент.
„Вероятно подобна промяна в правилата ще има за 2017 г., когато така или иначе са планирани промени. Ако това не се случи ще загубим някои отбори.“
Защото според него той и отборите нямали влияние върху цената на сегашните агрегати.
„Ние нямаме нищо общо с това, което се изисква от тях в момента. Нямаме никакъв контрол върху цените и не искаме да имаме. Но те (производителите) могат да поискат цена каква си решат. Това, което правят те според техните изказвания, парите които дават за развитие го дават за да достигнат тези технологии до серийните автомобили. Те твърдят, че печелят от това.“
С две думи печелят хем от отборите клиенти, хем от крайния клиент.
Според Екълстоун имало заинтересовани производители, които биха се наели да създадат новите агрегати. Тук изниква името на Косуърт, който дълги години бе част от Формула 1. Критиките, че подобна крачка ще премахне равнопоставеността на отборите, англичанинът смята за безпочвени.
„През осемдесетте години на ХХ век имахме турбо и атмосферни двигатели. Това не бе двукласова система, а свобода на избора.“
Според него сегашните производители така или иначе ще останат със сегашните задвижващи системи. Дали тази нова идея ще спаси Ред Бул обаче не е ясно. Екипът от Милтън Кийнс първо ще трябва да си намери задвижващи системи за 2016 г., като от известно време в падока се говори за магически „План Б“, който трябва да е двигател без хибридни агрегати. За момента обаче подобно нещо не е позволено от правилата.