Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Еди Джордан: Ди Монтедземоло беше кажи-речи единственият, който можеше да контролира Ферари

Еди Джордан: Ди Монтедземоло беше кажи-речи единственият, който можеше да контролира Ферари

4616
0
Ферари F1
снимка: Ферари

Лука ди Монтедземоло е бил може би единственият ръководител на Ферари, който е контролирал успешно отбора от Маранело, убеден е Еди Джордан. Той вметна репликата за бившия президент на Ферари в свой коментар по последните проблеми на Скудерията в Гран при. Той обсъждаше в подкаста Formula for Success случилото се с пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц по време на Гран при на Лас Вегас. Гост в предаването му бе бившият технически директор на Джордан и Ягуар Гари Андерсън.

„Още от едно време – мисля, че Лука [ди] Монтедземоло беше кажи-речи единственият, който можеше да контролира отбора – Ферари оплескват нещата, нали? Бъркат гумите, на моменти цари объркване“, посочи Еди Джордан

„Знаем, че Фред Васьор е добър човек, но бих искал да те попитам следното през твоя живот на питуола как реагираш, когато пилот ти се обади по радиото и каже: „Трябва да вляза в пита, трябват ми гуми“. Няма отговор, състезателят повтаря, после потретя, те на четвъртия път го викат в бокса. И когато вече е тръгнал да влиза в питлейна, по радиото се чува: „Стой на пистата, не сме готови“. Какви са тези глупости?“, попита Джордан.

Гари Андерсън припомни случай от миналото на Ферари, когато забравиха една от гумите на Еди Ървайн. Според него Скудерията просто минава през такива периоди.

„А и в крайна сметка аз съм малко повече на страната на отбора по отношение гумите на Карлос Сайнц (в Лас Вегас). Карлос вижда и усеща нещата от своята кола. Не знае какво е положението с останалите 19. Отборът вижда какво се случва със съперниците. Няма проблем в неговото обаждане, че гумите му са износени. Чували сме същото от Люис [Хамилтън] безброй пъти, но един тим не е длъжен да реагира моментално на такова съобщение. По принцип може да се обсъди и да се обясни на пилота какво е поведението на другите. Тази ситуация бе от онези, в които разговаряш с пилота си и го успокояваш, обясняваш му. А когато викаш състезател в бокса, трябва да си подготвил гумите му. Но това са два различни проблема“, обясни Андерсън.

Докато коментаторите и наблюдателите разсъждават за отношенията във Ферари и грешките на тима, шефът на екипа Фредерик Васьор призна, че последната техническа директива се е отразила зле на бюджета на тима

Тя бе по отношение планката на подовете. Наложи се някои отбори да направят промени, включително и Ферари.

„Истина е, че тази техническа директива дойде много късно – получихме я седмица преди квалификацията (в Лас Вегас). Но това е положението и тя не е извинение за представянето ни там. Двете неща не са свързани. Според мен проблемът там беше в управлението на гумите и е съвсем отделен от това, за което бе директивата“, заяви Васьор.

„Дали ни струва много по отношение на бюджета? Да, трябваше да направим нови планки“, добави ръководителят на Ферари в Гран при.