Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Еди Джордан смята, че Тото Волф трябва да си тръгне от Мерцедес

Еди Джордан смята, че Тото Волф трябва да си тръгне от Мерцедес

4079
0
Мерцедес, тест, Тото Волф
снимка: Мерцедес

Еди Джордан предизвика малка буря със скорошното си твърдение, че концернът Инеос на Джим Ратклиф ще купи тима на Мерцедес във Формула 1. Оглавяващият отбора Тото Волф категорично заяви, че екипът не се продава. Бившият шеф на едноименния Гран при отбор обаче продължава да настоява, че информацията му е напълно достоверна. В предаване на нидерландската телевизия Зиго Спорт той обясни, че има вероятност Волф да не продължи договора си с Мерцедес. Контрактите на моторспорт директора на щутгартския концерн и шесткратния световен шампион Люис Хамилтън са до края на 2020 г. И двамата нямат нови споразумения.

Бившият F1 пилот Роберт Доорнбос попита Джордан дали има шанс Волф да не продължи договора си с Мерцедес и да премине в Астън Мартин.

„Има, но единственото, в което съм сигурен, е, че Инеос ще купи Мерцедес. Тото е феноменално успешен мениджър, но дойде моментът, в който трябва да си тръгне“, заяви Джордан

„Вече спечели всичко възможно. Освен това създаде мита около Люис Хамилтън и този отбор. Не бива да се забравя, че в живота има и добри, и много лоши моменти. За Тото сега е най-подходящият момент. Ако му бях съветник, щях да кажа: „Тото, моля те, тръгни си от този отбор. Вземи парите, които ти предлагат. Впоследствие ще е по-сложно.“

Самият Волф каза наскоро, че не би приел неизпълнителна роля в тима. Такъв пост в борда заемаше до смъртта си трикратният световен шампион Ники Лауда.

„От 8 години върша работата с цялото си сърце и енергия. Обичам спорта и не искам да се отказвам от него. Въпросът е дали е възможно. Страда ли семейството ти? Страда ли собственото ти здрави? Напоследък имам мигрени, което е нещо съвсем ново. Вярвам, че някои постове могат да се заемат за определен период от време. Не искам от страхотен да стана просто добър, защото тогава някой друг ще трябва да заеме ролята. Не искам да управлявам фабрика за наденички, завод за стомана или да се занимавам с недвижими имоти. Това изобщо не ме интересува. Не се виждам обаче в ролята, която имаше Ники. Искам да избирам на колко Гран при да ходя, колко да участвам. Да спра да дразня главния стратег с вижданията си по време на състезание или да задавам полупрофесионални въпроси на техническия директор и главния инженер.“

Волф каза също така, че става дума повече за структуриране на екипа, тъй като отговаря за 2000 души – 1000 в Бракли и още толкова в Бриксуърт

„Трябва ли един човек да е натоварен с цялата отговорност? На мен ми харесва да си върша работата, но може би в бъдеще е добре да има различни постове. Още не съм дефинирал нещата обаче.“

В Бриксуърт, където се произвеждат задвижващите системи на Мерцедес за Формула 1 и Формула Е, вече приложиха такова преструктурирани при напускането на Анди Коуел. Неговите отговорности бяха разпределени между няколко души.