Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екипите няма нищо против Андрети и GM, но не ги искат в...

Екипите няма нищо против Андрети и GM, но не ги искат в F1 – Ваулс и Васьор с цели речи срещу 11-ти отбор в спорта

1470
0
F1 лого, Формула 1
снимка: Георги Тодоров/lap.bg

Предложението на Андрети и Кадилак/GM за участие във Формула 1 получи одобрението на ФИА, но не и това на отборите в спорта. Макар те да не участват в преговорите, шефовете на екипи продължават да изнасят цели лекции защо не бива да се допуска нов тим в Гран при. Последните такива са на Джеймс Ваулс от Уилямс и Фредерик Васьор (Ферари).

„Уилямс е срещу включването на 11-ти отбор, и то много силно против. Моята отговорност е към 900-те служители на компанията ми. Ако отидете и разгледате доклада ни, който е публичен, ще видите на каква загуба сме. И сравнена 2021-ва спрямо 2022-ра загубата е в десетки милиони повече. Сега сметнете 2023-та и ви гарантирам, че ще е още по-висока“, заяви Ваулс.

„Причината за това е, че инвестираме, за да станем по-добри. Вярваме в посоката, в която се развива спортът. И причината за настоящото положение на Формула 1 е, че веднъж в историята сме изградили устойчив модел. Отборите всъщност работят много повече заедно и резултатът са по-добри състезания.“

Джеймс Ваулс, Уилямс
Джеймс Ваулс; снимка: Уилямс

„Трябва да е ясно също така, че не само на нас ни липсва финансова стабилност. Според мен половината грид е в това състояние. Мисля, че добавянето на 11-ти отбор би било разумно, ако всичките десет екипа са финансово стабилни. Аз имам късмета отборът ни да е собственост на компания, която вярва в работата ни, но трябва да се грижим за спорта си като цяло“, продължи Ваулс

„Всички казват, че F1 е в страхотна позиция. В някои отношения е така, но в действителност се инвестират десетки милиони – всъщност стотици милиони, както ще видите по-късно, за да стане по-добре. Ето защо трябва да сме изключително внимателни да не разпиляваме това, което вече имаме. Нямаме нищо против влизането на нови екипи. Но в резултат на това паят трябва да расте, а досега само намалява. Нищо против нямам срещу Андрети или GM, тъкмо напротив. Нямаме нищо против нови хора в спорта, но трябва да го защитим за настоящите участници“, каза още шефът на Уилямс.

Фредерик Васьор от Ферари е на същото мнение като колегата си от Гроув, макар да се опита да е една идея по-дипломатичен.

„Аз не съм голям фен на разширяването на грида. Последният нов отбор бе Хаас през 2014 г. и тогава имаше причини за допускането му, тъй като Рено бе на ръба. Това означаваше, че само Мерцедес и Ферари бяха потвърдени за бъдещето. Отворихме вратата за 11-ти отбор в случай, че може да донесе нещо съществено в спорта“, сподели Васьор.

Ръководителят на Ферари в Гран при не уточни какъв точно бе приносът на Хаас във Формула 1. Създаденият от Джийн Хаас тим се състезава в Гран при от 2016 г. Най-доброто му класиране при конструкторите досега е пето място през 2018 г. По принцип се движи между осма и десета позиция. Джийн Хаас бе на път дори да разформирова отбора, тъй като не получаваше достатъчно добри резултати срещу огромните инвестиции. Бе убеден да остане в F1 от въвеждането на бюджетния лимит, но Хаас все още е в задната част на колоната. Така че освен формалното участие като американски отбор, не стана ясно какъв точно е приносът на тима в спорта.

„Настоящите отбори на грида положиха неимоверни усилия“, продължи Васьор.

Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Ферари

„Не бива да забравяме, че само преди три-четири години почти половината стартова решетка бе близо до банкрут и не бива да сме арогантни. Животът в F1 е цикъл. Не знаем какво ще стане до 2030 г. Затова мисля, че бихме поставили спорта в трудна ситуация.“

„11-ти отбор е приемлив ако носи огромна добавена стойност за спорта. Нямам достъп до досието на Андрети, но според мен първият въпрос би трябвало да е точно този. Вече имаме американски отбор – Хаас. И американски пилот на грида. Какво ново биха прибавили те?“, отново попита шефът на Ферари.

CEO-то на Алфа Таури Петер Байер посочи, че одобрението на ФИА за Андрети не е неочаквано като се има предвид, че федерацията инициира целия процес.

„Помня как преди въвеждането на бюджетния лимит как трима собственици на отбори се обадиха във федерацията. Тогава обсъждахме дали са в състояние да продължат да поддържат тогавашното ниво на инвестиции. През 2018 г. [Форс Индия] започна процес, който на практика е обявяване на фалит. Това наистина не бива да се забравя и вероятно ще дам същото мнение като колегите си“, допълни Байер, който доскоро бе главен секретар на ФИА.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)