Няма причина прототипните гуми, които отборите от Формула 1 изпитаха във вчерашните тренировки на пистата Ред Бул Ринг, да не бъдат въведени в употреба от Гран при на Великобритания нататък, сподели спортният директор на Пирели Марио Изола.
Всеки пилот получи по два комплекти от гумите, за да ги тества по време на петъчните свободни тренировки. Изпитанията ще продължат и в третата сесия днес. ФИА удължи възможността да се изпробват зарази очаквания вчера дъжд. В петък не заваля силно, а допълнителната информация така или иначе ще е полезна. Новите задни гуми са с променена конструкция – уякчени страници – и могат да бъдат използвани при по-ниско налягане от тези, които в момента са в употреба. Изола разясни, че според обратната информация от пилотите поведението им е подобно на сега използваните задни гуми. Това съвпада с очакванията на Пирели.
„Не получих никакви възражения, нямаше никакви негативни коментари. Тоест няма нищо, което да ме кара да мисля, че има причина от Силвърстоун да не въведем в употреба прототипа.“
„Трябва ни малко време да анализираме данните, както и да съберем данните от събота сутрин. Но честно казано, определено не виждам причина да не ги използваме на Силвърстоун. Все пак окончателното потвърждение ще е в събота“, обясни Изола
„Общата информация, която ни бе дадена, бе за поведение на експерименталната гума подобно на това на C4. Реакциите на пилотите бяха положителни. Някои бяха намерили повече сцепление в първите обиколки. Някои коментираха директно, че прототипът е много подобен на настоящия C4. В крайна сметка това бе целта. Конструкцията е по-здрава, но не искахме да променяме поведението и баланса, за да не се налага отборите да правят твърде големи промени в настройките. Такъв резултат и получихме.“
Макс Верстапен (Ред Бул) посочи точно, че поведението на новите задни гуми е подобно на това на използваните в момента. Пиер Гасли потвърди, че в поведението не е имало особена разлика. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер похвали Пирели, че толкова бързо са създали новия тип след инцидентите в Азербайджан на Верстапен и Ланс Строл (Астън Мартин). В Алпин имали лека промяна в баланса и по-малко сцепление. Андреас Зайдл от Макларън отбеляза, че страниците са уякчени, но същевременно налягането е свалено.
Our Friday #F1 breakdown 👇#AustrianGP 🇦🇹#Fit4F1 pic.twitter.com/abTRFRr08a
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 2, 2021