Маркус Ериксон ще продължи кариерата си в Андрети Аутоспорт. Шведът подписа многогодишен договор с американския екип, който влиза в сила от догодина. По този начин Ериксон напуска досегашния си тим Чип Ганаси Рейсинг. В същото време бъдещето на Ромен Грожан в Индикар е под сериозна въпросителна.
DRIVER NEWS: @Ericsson_Marcus will join Andretti Autosport for the 2024 season.⁰⁰#INDYCAR // @FollowAndretti pic.twitter.com/uA2tIPrHI6
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 23, 2023
Ериксон направи дебюта си в Индикар през 2019 г. Преди това прекара пет кампании във Формула 1 с отборите на Катерам и Заубер. Най-доброто класиране на шведа бе осмо място в Гран при на Австралия 2015
Ериксон бе освободен от Заубер в края на сезон 2018. Тъй като не успя да си намери място в друг тим, той реши да продължи кариерата си в Индикар с екипа на Шмид Петерсън Моторспортс.
Ериксон се присъедини към Чип Ганаси Рейсинг в началото на 2020 г. 32-годишният състезател спечели първия си старт в Индикар година по-късно в Детройт. После той спечели и първото в историята на сериите състезание по улиците на Нашвил.
Миналата година Ериксон триумфира в Индианаполис 500 и финишира на шесто място в крайното класиране с актив от 506 точки. По този начин той записа най-добрия си резултат откакто е част от Индикар.
Ериксон спечели първия старт за годината в Сейнт Питърсбърг. След това той се качи на подиума в Лонг Бийч и Индианаполис 500. Шведът имаше някои проблеми, заради които загуби шансовете си да се бори за титлата.
Очакванията бяха Ериксон да остане част от Чип Ганаси Рейсинг за поне още една кампания. В крайна сметка обаче той реши да се присъедини към тима на Андрети Аутоспорт. Според слуховете, Ериксон не е бил доволен от заплащането, което му е било предложено от тима на Чип Ганаси
„Много съм щастлив и горд, че ще се присъединя към Андрети Аутоспорт през следващия сезон. Андрети е едно от най-легендарните имена в моторните спортове, така че за мен определено е сбъдната мечта да се присъединя към този отбор“ сподели Ериксон.
„Искам да благодаря на Майкъл и Дан [Таурис, съсобственик на отбора], че ми гласуваха доверие. Нямам търпение да се запозная с всички в организацията. Това е много вълнуваща нова глава в кариерата ми и наистина очаквам с нетърпение да започнем да работим, за да постигнем целите си заедно. Предстоят ми вълнуващи времена и съм благодарен за тази възможност“, добави бившият пилот на Заубер в F1. Новите съотборници на Ериксон са Кайл Къркууд и Колтън Херта.
„Както всички останали, и ние следим отблизо успехите на Маркус в Индикар. Ние сме впечатлени от това колко бързо доказа, че принадлежи към челните редици в това може би най-конкурентно поле в историята на сериите“, каза Майкъл Андрети.
„За никого не е тайна, че искаме да печелим състезания и шампионати. За да го постигнем, имаме нужда от пилоти като Маркус, които притежават естествен талант и решителност Радваме се на победния дух, който Ериксон носи. Затова нямам търпение да видя какво ни очаква през следващия сезон“, добави американецът.
We’re excited for 2024… 🤩 pic.twitter.com/fRyyFHkNix
— Andretti Autosport (@FollowAndretti) August 23, 2023
От Андрети Аутоспорт така и не обявиха коя кола ще кара Ериксон. Очаква се той да заемем автомобил №28, който в момента е каран от Ромен Грожан. Французинът най-вероятно ще напусне екипа в края на сезона и да се насочи изцяло към IMSA.