Начало Формула 1 Хамилтън се пребори за полпозишъна на Силвърстоун

Хамилтън се пребори за полпозишъна на Силвърстоун

5
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън спечели емоционален полпозишън за Гран при на Великобритания пред претъпканите трибуни на пистата Силвърстоун. Пилотът на Мерцедес надделя в оспорвана битка със съперниците от Ферари. Той изпревари с 0,044 сек Себастиан Фетел, а Кими Райконен остана трети, на 0,098 сек от англичанина.

Температурата на трасето в началото на квалификацията вече бе над 50 градуса. От Торо Росо съобщиха, че Брендън Хартли няма да вземе участие в сесията, тъй като екипът не успя да поправи автомобила му навреме.

Кими Райконен започна Q1 с гуми медиум, а Себастиан Фетел – със софт. Пиер Гасли бе с изцяло сменено окачване след инцидента със съотборника му в последната свободна тренировка. Кевин Магнусен записа първото време в таблицата, но в третата минута от Q1 Ланс Строл се завъртя и заседна в зоната за сигурност на Брукландс. Сесията бе спряна.

Забавянето бе десетина минути, след което рейс контролът рестартира квалификацията. Кими Райконен пръв от фаворитите записа бърза обиколка – 1:27.647 мин. Съотборникът му бе в квалификационен тур, когато другият Уилямс със Сергей Сироткин зад волана излетя на Стоу. Руснакът успя да тръгне, пресече пистата и се прибра. Той вече бе разследван от стюардите заради това, че не бе спрял в пита при по-ранното спиране.

След приключването и на тази ситуация Райконен подобри времето си до 1:27.549. Фетел (със софт) излезе пръв с 1:26.585. Хамилтън бе втори, на 0,233 сек от германеца. Ботас бе трети, следван от Верстапен, Райконен и Льоклер.

3 минути преди края на Q1 в зоната на отпадащите бяха Сайнц и Вандоорн. Строл вече бе извън битката, Сироткин започна последен опит да се измъкне по-напред. Сайнц подобри времето си, но Перес и съотборникът му Хюлкенберг го върнаха две позиции назад, така че квалификацията приключи за испанеца. Белгийският пилот на Макларън също не можа да направи нищо, за да продължи в Q2.

В Q2 Хамилтън започна направо с гуми софт. Той допусна грешка в бързата си обиколка и се отказа от нея, докато Ботас записа 1:26.413 мин. Фетел свали 0,041 сек от това време (1:26.372), а Верстапен бе с 0,641 сек по-бавен от Валтери. При втория си опит Хамилтън излезе начело с 1:26.256 мин – 0,116 сек по-бърз от Себастиан.

В Q2 Хамилтън започна направо с гуми софт. Той допусна грешка в бързата си обиколка и се отказа от нея, докато Ботас записа 1:26.413 мин. Фетел свали 0,041 сек от това време (1:26.372), а Верстапен бе с 0,641 сек по-бавен от Валтери. При втория си опит Хамилтън излезе начело с 1:26.256 мин – 0,116 сек по-бърз от Себастиан.

5 минути преди финала на Q2 в зоната на отпадащите бяха Хюлкенберг, Перес, Алонсо, Ериксон и Гасли. От топ екипите Ферари и Ред Бул решиха да не правят повече опити, докато и двете коли на Мерцедес бяха на пистата. Хамилтън се обади, че задните му гуми малко прегряват.

При последните бързи обиколки никой не успя да подобри времето си. Льоклер отново се класира в топ 10 заедно с пилотите на тимовете от топ 3, Хаас и Естебен Окон.

В решителния трети сегмент в квалификацията за Гран при на Великобритания Райконен пръв започна серия. Финландецът даде 1:26.296 мин. Хамилтън свали 0,303 сек от това постижение. Ботас зае втората позиция преди Фетел да оглави класирането с 1:25.936 мин. Разликата между времето на германеца и това на Люис бе само 0,057 сек.

Рикиардо имаше проблеми с DRS-а си и от Ред Бул му казаха, че ще проверят какво става.

В края на сесията всички пилоти, класирали се в Q3, бяха на трасето. Хамилтън даде рекорден втори сектор и бе с 0,044 по-бърз от Фетел. Ботас сбърка и остана трети. Фетел не подобри постижението си, а Райконен измести Валтери от третата позиция. Верстапен и Рикиардо станаха пети и шести. Магнусен зае седма позиция, а Грожан, Льоклер и Окон допълниха топ 10.