Начало Formula 1 News Хамилтън най-бърз в първата сесия на Пол Рикар

Хамилтън най-бърз в първата сесия на Пол Рикар

9
0
Гран при на Франция,Пол Рикар

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата сесия на пистата Пол Рикар преди Гран при на Франция. Втори бе съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас. Трети се нареди Даниел Рикиардо (Ред Бул), следван от пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел.

Времето бе перфектно в началото на подготовката за Гран при на Франция. Температурата на въздуха бе 25 градуса, тази на пистата – 44! Пиер Гасли бе първият френски пилот от новото поколение, стъпил на френска писта с болид от Формула 1. Състезателят на Торо Росо се появи на трасето малко преди сънародника си Ромен Грожан (Хаас). Всички направиха опознавателни турове, за да съберат информация за колите и условията, както и за неравностите по пистата, които никак не се харесаха на пилотите при обиколките им вчера.

Валтери Ботас даде първото време на Пол Рикар – 1:36.849 мин.

Финландецът бързо го свали до 1:35.797 мин, докато съотборникът му Люис Хамилтън се оплака от поведението на задните си гуми (ултрасофт на 3 обиколки). Брендън Хартли пък се завъртя на шести завой, но успя да продължи. „Малко изненадващо изтървах колата”, каза новозеландецът по радиото на екипа си в отговор на въпрос дали има вибрации в гумите след излитането от трасето. Междувременно Макс Верстапен излезе начело с 1:35.261 мин.

До преди първата тренировка на Пол Рикар пък нямаше информация дали Мерцедес ще използва този уикенд новата спецификация на задвижващата си система. Според данните на ФИА всички автомобили с агрегати от Бриксуърт са нови двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H. Според някои информации те са част от новата спецификация.

Рикиардо оглави класирането с 1:34.956 мин, като и двамата с Верстапен правеха серии с гумите софт. Хартли имаше проблем със задвижващата си система и се прибра в бокса, за да провери екипът на Торо Росо какво се случва. От Хаас също се обадиха на Грожан да се прибере заради проблем. Щофел Вандоорн бе следващият пилот, който се завъртя – на същото място като Хартли.

На трасето имаше малки инциденти. Райконен трябваше да предприеме маневри, за да избегне бавно движещ се болид на Уилямс. Коментарът му бе: „Напълно почти се ударих.” Малко след това финландският пилот се завъртя, също на шести завой. Хамилтън пък се насочи към зона за сигурност, за да не удари Вандоорн в шикана към правата Мистрал и описа движението на състезателя на Макларън като „опасно бавно”.

„Не ме информирате за трафика. Не видях колата зад мен”, бе реакцията на Щофел към питуола, докато пилотите на Заубер един след друг излетяха от пистата.

„Много коли се въртят в шести завой заради смяната посоката на вятъра”, се обадиха от Макларън на Фернандо Алонсо.

Пиер Гасли получи съобщение от питуола на Торо Росо, че не виждат никакви данни за болида му. Когато обаче радиото все пак проработи, французинът бе прибран в бокса, тъй като изпускаше срока за връщане на комплект гуми на Пирели. В Ред Бул пък механиците бяха свалили пода на болида на Верстапен, но не бе ясно дали има някакъв проблем или става дума за рутинна проверка.

До средата на тренировката Рикиардо бе свалил най-доброто време до 1:32.576 мин. Ботас бе на втора позиция, на малко повече от половин секунда зад него, а Райконен – трети, на 1,047 сек. Кими свали разликата до 0,660 сек с ултрасофт, оставайки на същата позиция.

Естебан Окон бе поредният пилот, който излетя от трасето на шести завой. Той се доближи най-много до бариерите, но не се удари и се върна на пистата. Французинът се оплака от Сергей Сироткин, съобщавайки още, че е повредил гумите си. Хамилтън пък се обади, че колата му не завива както трябва.

През това време Ботас оглави подреждането (с ултрасофт) с 1:32.566 мин. Верстапен не бе доволен от баланса в своя Ред Бул, а Хамилтън на свой ред бе най-бърз – с 0,293 сек от съекипника си.

Проблемите с трафика и завъртанията продължиха, докато Фетел излезе на пистата след известно забавяне в бокса. Льоклер отново излетя, съобщавайки по радиото, че Заубер-ът му е с много странно поведение при влизане в крива и спиране. Според екипа му проблемът бе предизвикан от факта, че Шарл бе опитал да спре върху бордюр.

Фетел излезе шести (с гуми ултрасофт). Ферари, както и Мерцедес, бяха съсредоточени през първата тренировка върху най-меката смес, която Пирели предоставя на отборите от Формула 1 за уикенда на Гран при на Франция. В Ред Бул изпробваха ултрасофт и софт.

Броени минути преди карирания флаг Маркус Ериксон се разби в предпазните бариери. Заубер-ът му се подпали, а рейс контролът прекрати тренировката. Пилотът още бе в автомобила, който гореше сериозно, когато маршалите започнаха да гасят пламъците. „Излез бързо от колата!”, се обадиха по радиото на Ериксон.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter