Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 отчете средна тв гледаемост 87,4 млн. души на състезание през 2020...

F1 отчете средна тв гледаемост 87,4 млн. души на състезание през 2020 г.

Гран при на Тоскана, старт, катастрофа, Муджело, Формула 1, F1
снимка: ФИА/F1

Формула 1 отчете, че средно 87,4 млн. души са гледали стартовете от сезон 2020 по телевизията. Първенството в F1 през миналата година се проведе по сериозно ревизиран календар вследствие на пандемията от COVID-19. Бяха проведени 17 старта, повечето без публика на пистите.

Според официалните данни, оповестени от ръководството на Гран при, средната телевизионна гледаемост на състезание през миналата година е била 87,4 милиона

Това е с 4,5% по-малко в сравнение с 2019 г. Отбелязва се обаче, че средната гледаемост през 2014-та е била съответно 83 млн., през 2015-та – 80 млн., а от 2016 до 2018-та – 87 млн. Това означава, че този показател за миналия сезон е в съответствие със средните стойности за последните седем години.

Сред най-големите увеличения на броя зрители са Русия (+71%), Китай (+43%) и Нидерландия (+28%). Ръст има още във Великобритания и Германия – съответно 10% и 5%.

Общата телевизионна аудитория на Формула 1 наброява 1,5 милиарда души спрямо 1,9 милиарда през 2019 г. От F1 отдават намалението на по-малкото проведени надпревари. Най-много зрители са гледали Гран при на Унгария – 103,7 млн. (+7% повече в сравнение с предходната година). Някои от добавените в календара трасета – в Португалия, външната конфигурация в Бахрейн и Турция – са с високи показатели: съответно 100,5 млн., 98,1 млн. и 89,1 млн.

От F1 оповестиха също така резултатите от проучване, проведено сред 6000 фенове. 72% от тях смятат, че спортът се е подобрил през последните 2 години

За сравнение – на това мнение през юни 2019 г. са били 52%. 68% пък смятат, че F1 е в добри ръце под ръководството на Либърти Медия (56% година по-рано). 71% оценяват на 8 удовлетворението си като фенове на Гран при (44% през 2019-та). Феновете смятат също така, че Формула 1 се е справила много добре в условията на пандемия. 90% одобряват мерките за сигурност; 81% са на мнение, че F1 е общувала добре със запалянковците по време на принудителното прекъсване.

Най-голям напредък Формула 1 има в дигиталните платформи. Последователите на спорта във Фейсбук, Туитър, Инстаграм, Ютуб, Тикток, Снапчат, Туич и китайските социални платформи са се увеличили с 36% до 35 млн.

„Миналата година бе безпрецедентна за всички и Формула 1 трябваше да се адаптира към предизвикателствата на пандемията“, заяви президентът и CEO на Формула 1 Стефано Доменикали. „Проведохме 17 състезания – нещо, което мнозина смятаха за невъзможно на по-ранен етап от 2020 г. Сторихме го безопасно и донесохме вълнение и нови стартове на феновете си по цял свят. Цифрите за гледаемостта демонстрират силата и устойчивостта на спорта ни.“

„Намалението на телевизионната аудитория е минимално и е причинено от много причини. Гордеем се как се справихме през 2020 г. Радваме се, че феновете ни са удовлетворени от спорта, сезона и начина, по който отговорихме на пандемията. Нямаме търпение за началото на сезон 2021 след зимната пауза.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)