Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 готова да стартира

F1 готова да стартира

ClubS1, брой 237

2670
0

След трите ужасни месеца на загуби, несигурност и притеснения, причинени от пандемията, сезонът във Формула 1 е на път все пак да стартира.

Огромните усилия на хора като Дитрих Матешиц и Чейс Кери ще бъдат възнаградени ако надпреварите са интересни, дори и пред празните трибуни, но пък пред милиони у дома. А основанията за подобни очаквания са налице. Най-малкото защото в тази огромна пауза се случиха не едно и две събития. Те със сигурност ще влияят върху това, което ще става в близко бъдеще. Обявената раздяла на Себастиан Фетел с Ферари, ангажирането на Карлос Сайнц в Скудерията и на Даниел Рикиардо в Макларън няма как да не се отразят на отношенията им с екипите около тях. Каквито и професионалисти да са всички, едва ли ще имат хармонията в отношенията на Фернандо Алонсо и Флавио Бриаторе от 2006 г. Особено що се касае до раздялата на Фетел и Ферари. Тя категорично разтърси Формула 1 и се опитахме да погледнем към нея от няколко различни гледни точки.

Представянето на „червените“ в зимните тестове като цяло не бе така добро, както на мнозина им се искаше

Но използвайки паузата Скудерията ще започне в действителност сезона с доста променен болид. И това е друга важна тема в този брой. Мерцедес ще отговори с ново шаси на Ред Бул Ринг. Но как всичко това ще заработи в самите състезания, никой не е достатъчно уверен, за да прогнозира. Интересно ще е и как се е отразила изолацията на пилотите. Ще видим ли следи от „ръждясване” в реакциите им, както прогнозира Кристиан Хорнер, или всичко ще премине гладко. Анализът по темата е друга част от този брой.

Коронакризата ускори и катализира много от процесите, които бавно се развиваха във финансовата област на Формула 1. Тя подтикна тимовете да приемат безпрецедентни решения за ограничаване на бюджетите, за различен брой тестове при големите и малките отбори. За да се търси някакво изравняване на силите и по-малко харчене в условията на започваща рецесия.

На този фон фигурата на един човек излиза все по-често на преден план.

Това е Лорънс Строл и му отделихме малко повече внимание

А колко дълбоки и тежки са проблемите във финансите на Гран при, много добре пролича от обявяването за продан на славния някога тим на Уилямс. На тази тема също отделихме специално внимание, но и защото, както обикновено, причината за провала на този екип не е само във външните фактори…

В далеч по-добра кондиция създаденият от Петер Заубер в Хинвил екип отбеляза своя половин вековен юбилей и му посветихме малко повече място, дори с риск историята да понатежи.

Но нямаше как да е друго, защото на 13 май се навършиха точно 70 години от първия старт във веригата Формула 1

По този случай нашият приятел и колега Паоло Д’Алесио ни изпрати първата част от една изключителна поредица за най-великите болиди.

Остана ни малко място да погледнем и към модерната Формула Е – как тя преживя COVID-19 и как се готви за следващия си сезон след подновяване на настоящия.

Така броят стана по-голям, но надявам се това само да ви радва.

Броят излезе само в електронен формат и се разпространява в платформата e-spisanie.com

Приятно четене и бъдете здрави!