Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Отхвърлените от F1 екипите гуми за 2020 г. щяха да се справят...

Отхвърлените от F1 екипите гуми за 2020 г. щяха да се справят с натоварванията, смята Изола

2049
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц спука гума в самия край на Гран при на Великобритания; снимка: Макларън

Разработените за 2020 г. гуми бяха по-здрави от настоящите и щяха да се справят с натоварванията на Силвърстоун, смята спортният директор на Пирели Марио Изола. В последните две обиколки на Гран при на Великобритания се спукаха три предни леви гуми – на Карлос Сайнц (Макларън) и пилотите на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Пирели направи анализ след състезанието и оповести, че причината е прекомерно износване заради твърде дълго използване. Впоследствие Изола припомни, че Пирели имаше разработени нови смеси за този сезон. Те бяха тествани на изпитанията след финала в Абу Даби през 2019 г. и мненията за тях бяха противоречиви. Отборите от Формула 1 обаче гласуваха единодушно да запазят миналогодишните варианти.

„Разследването посочи, че причината за първоначалната загуба на налягане и спадането след това е нивото на стрес върху гумата, върху конструкцията й. За предстоящия уикенд решихме да отменим планирания тест (на прототипни смеси). Искаме да дадем възможност на екипите да използват цялата втора петъчна сесия за дълги серии и т.н.“, заяви Изола, цитиран от racefans.net.

На въпрос дали разработените за 2020 г. гуми щяха да се справят с натоварванията на Силвърстоун, отговорът бе положителен.

„Тази конструкция бе по-здрава, по-силна. Бих казал, че бе създадена след взимането предвид точно на тези критерии (като по-високите скорости на колите – б.р.). Имаше стъпка напред в посока подобрение издръжливостта на тези за 2020-та спрямо използваните през 2019-та. Така че отговорът е да“, допълни спортният директор на Пирели

Доставчикът на гуми запазва предварително определените смеси за предстоящата Гран при, посветена на 70-ата годишнина на Формула 1. Те са с една стъпка по-меки от използваните през миналия уикенд. Според Изола това ще доведе до по-къси серии в състезанието.

„Медиумът от миналия уикенд (C2) ще е хард през този. Единственият пилот, който направи 36 тура с него, бе [Ромен] Грожан и гумите бяха тотално износени. Така че едва ли ще могат да правят по и над 30 обиколки. Вярно е, че имаше много срезове по гумите, в някои случаи повърхностни, в други – дълбоки. Най-много бяха разкъсванията по използваните във втория стинт. Вярвам, че отломки от предното крило на Кими Райконен са основната причина за това. Но стигнахме до заключението, че тези срезове не са причината за станалото с гумите на Мерцедес и Сайнц.“

Тези на Данил Квят пък са изпратени в Милано за допълнителен анализ. От Пирели подозират, че в случая с пилота на Алфа Таури може да става дума за така наречената slow puncture. Ще извършат обаче допълнителни проверки, за да установят със сигурност причината.