Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 може да използва нова точкова система

F1 може да използва нова точкова система

2193
0
F1 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 може да използва нова точкова система през 2025 г. Това твърдят различни източници. Според тях, отборите от световния шампионат ще повдигнат този въпрос на следващото заседание на Комисията за Формула 1.

По време на уикенда в Китай се появи интересна информация на Motorsport. Според нея, отборите от F1 искат да обсъдят с ФИА и ФОМ идеята за преразглеждане на точковата система за 2025 г. Тяхната идея е да се раздават точки на първите 12 финиширали пилоти

Всичко това се случва на фона на някои опасения. Според тях, сегашното заемане на първите 10 позиции от страна на водещите пет отбора оказва неоправдано влияние върху битката в средата на колоната. По този начин някои отбори имат  толкова малко възможности за отбелязване на точки, тъй като изостават сериозно от тези пред тях. Следователно този въпрос ще бъде представен на следващото на заседание на Комисията за F1.

Настоящото разпределение на точките за първите седем позиции трябва да остане непроменено. Очаква се промяната да важи от осма позиция надолу.

Промяната в системата на точките е формулирана по специален начин. Той не би трябвало да повлияе на водещите отбори от гледна точка на конкуренцията. Това също така няма да означава, че те ще получат повече точки. Това на свой ред би могло да увеличи таксата за участие на база точки, която те трябва да плащат на ФИА всяка година.

За да може предложението да бъде приложено за сезон 2025 г., то ще трябва да получи подкрепата на обикновено мнозинство от отборите. Следователно е необходимо поне пет отбора да го одобрят, както и ФИА и ФОМ.

Не е изключено отборите да казват едно нещо публично, а да действат по друг начин, особено когато се стигне до гласуване. Все пак има индикации, че екипи като Ред Бул, Ферари и Макларън нямат намерение да блокират промяната.

„Не съм против. Идвайки от Алфа Ромео, напълно разбирам понякога такова разочарование. Правиш мега уикенд, но ако пред теб няма DNF, завършваш 11-ти и наградата е една нула“, сподели Фредерик Васьор.

„[В момента] можеш да завършиш на 11-та или 20-та позиция. Това на практика е едно и също, така че мога да разбера разочарованието на някои“, добави ръководителят на Ферари.

„В момента в F1 сякаш има две групи. Отборите от 6-то до 10-то място при конструкторите са в толкова тежка борба, колкото и тези в топ 5“, каза Кристиан Хорнер.

„Това е едно от нещата, за които трябва да се пресметнат цифрите, да се разгледат анализите и да се каже: какво всъщност ще се промени? Аз съм безпристрастен към това“, добави шефът на Ред Бул.

От друга страна екипи като Виза РБ, Хаас и др. са особено нетърпеливи да видят промяната при разпределението на точките в F1. Според Лоран Мекис, няма отрицателни страни на новата система, която според него ще доведе до подобрение за F1 като цяло

„Разбира се, че ще подкрепя това. Вече няма изоставащи. В F1 има шест производители на оригинално оборудване, плюс Ред Бул Рейсинг, така че това са като седем топ отбора.

„Дори петте отбора от дъното вече са големи организации. Затова е много трудно да обясним на външния свят, на нашите партньори и на нашите фенове, че се борим за 11-то място, което всъщност дава нула точки“, коментира Лоран Мекис.

„Ако погледнете нивото на конкурентоспособност на първите пет отбора и нивото на надеждност на автомобилите, това означава, че през по-голямата част от състезанието теоретично се борите за нула точки, а ние не смятаме, че това е правилно.

„Смятаме също, че това е по-меритократично. Ако печелите точки до 12-то място ще избегнете ефекта, при който, ако се случи нещо напълно зашеметяващо и някой спечели пето или четвърто място в дъжда. Това означава, че другите момчета могат да си останат вкъщи за 10 състезания.“

„Смятаме, че това отговаря на всички изисквания и няма почти никакви недостатъци. Затова се надяваме, че ще бъде прието“, добави ръководителят на Виза РБ.

Шефът на Хаас Аяо Комацу добави следното: „Какъв е недостатъкът? В момента имаме три отбора с нула точки. Не мисля, че това е добре за спорта.“

„Ако някой получи точки за 11-то или 12-то място, ще има по-малко пилоти с нула точки. Мисля, че това е по-ясно за феновете, а и мотивацията на всички, които работят в един отбор. Много по-добре е да финишираш 12-ти и да вземеш една точка и две, ако финишираш 11-ти. Мисля, че това е добра награда“, добави Комацу.