Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Загубихме подиума вчера, не днес

Васьор: Загубихме подиума вчера, не днес

3562
0
Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Ферари

Иван Тенчев, Шанхай. Фредерик Васьор заяви, че от Ферари не са загубили възможността да спечелят място на подиума в днешния ден, а по-скоро вчера с недобрата квалификация. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц завършиха четвърти и пети в Гран при на Китай.

„Стартирахме зад Ландо [Норис] и [Серхио] Перес и завършихме зад Ландо и Перес“, с усмивка заяви шефът на Ферари

“За жалост Карлос направи спиране в бокса малко преди излизането на кола за сигурност. С Шарл избрахме стратегия с един стоп. Но реалността е, че не бяхме достатъчно бързи и очевидно не намерихме най-добрите настройки. Не използвахме оптимално средните по твърдост гуми, особено в края на сериите.“

Васьор заяви още, че просто този път Макларън са се справили по-добре с намирането на баланса.

„При положение, че разликите са толкова малки между 6-7 коли – около десета от секундата – няма нищо изненадващо в развоя на състезанието“, каза още французинът. „Когато дистанцията е 0,1-0,15 сек между второ и осмо-девето място, всеки малък детайл има значение.“

Васьор заяви, че при старт по-назад мръсният въздух оказва съществена роля в представянето заради износването на гумите, особено в края на сериите

В тази връзка лошите позиции на грида са оказали важна роля. Той отхвърли предположението, че характерът на пистата или асфалтът са оказали влияние за представянето под очакванията. Просто при тези малки разлики от Ферари този път не са извлекли максимума.

На срещата си медиите тази вечер Васьор коментира още, че като бивш шеф на Заубер/Алфа Ромео приветства идеите първите 12 в класирането да взимат точки. Така според него ще може да се подредят наистина пилотите и във втората половина на класирането. За тях това има голямо значение.

Васьор заяви още в коментар на решението на стюардите относно ситуацията със завъртането на Карлос Сайнц в квалификацията, че за жалост правилата стават все по-неясни. Той каза, че регламентът е нараснал от 20 страници, когато е започнал кариерата си в спорта, до 75 днес.