F1 обмисля да направи промени в спринтовете за 2023 г. Според различни източници, световният шампионат иска кратките надпревари да станат напълно самостоятелни събития. По този начин те няма да определят по какъв начин ще стартират пилотите в същинското състезание в неделя.
Миналогодишните отзиви за спринтовете бяха доста положителни. Това доведе до запазване на този експеримент и за този сезон. Броят на спринтовите състезания в F1 не бе променен. Единствената разлика с миналата година бяха две от пистите, на които се провеждаха събитията, както и системата на точкуване. Сега първите 8 състезатели печелят точки, вместо първите трима.
Следващата година F1 ще удвои броя на спринтовите надпревари. Все още не се знае кои трасета ще приемат кратките съботния състезания.
Този сезон форматът на спринтовия уикенд в F1 остана непроменен. По принцип квалификацията се провежда в петък следобед. Резултатите от тази сесия нареждат стартовата решетка за съботния спринт. След това класирането от 30-минутната надпревара определят от коя позиция ще потеглят пилотите в неделната Гран при.
Въпреки това редица състезатели смятат, че интересът към съботния спринт не е толкова голям. Тогава голяма част от пилотите от F1 не са склонни да поемат рискове, защото се страхуват да не потеглят от по-задна стартова позиция в основното състезание.
Провеждането на спринтовете като самостоятелни събития през следващата година трябва да даде на пилотите повече свобода. Също така това ще спомогне за увеличаване на зрелището на пистата.
Форматът за сезон 2023, който F1 в момента обсъжда с отборите, предвижда петъчната квалификация да определи стартовата решетка за неделната надпревара.
По-рано тази седмица Гюнер Щайнер предложи свой формат за спринтовите уикенди. Според него, FP2 трябва да бъде заменена с допълнителна квалификация, която да определи стартовата решетка за основната надпревара.
Вчера Макс Верстапен отново изрази мнението си по този въпрос. Пилотът на Ред Бул заяви, че настоящият формат спринтовете не е никак подходящ за провеждане на интересни и вълнуващи състезания.
„Просто не съм голям фен на това, защото имам чувството, че ние не се състезаваме наистина“, сподели Верстапен.
„Има няколко точки [за шампионата], които можеш да получиш, но също така знаеш, че не можеш да рискуваш, защото основното състезание е мястото, където наистина получаваш същинския брой точки. Тук не правиш питстоп, а просто слагаш гуми, които ще издържат цялата състезателна дистанция.
Мнението на Верстапен бе подкрепено от Кевин Магнусен.
„Макс има добра гледна точка. Рискът, който искате да поемете в спринта, е по-малък, защото той решава каква ще е стартовата позиция за неделя. Затова смятам, че може би е добре това да се раздели, за да можете да рискувате повече и да направите по-добро шоу“, коментира Магнусен.
P20 ➡️ P5
Ride on board with @LewisHamilton during #F1Sprint as he battled from the very back in Brazil! 🤩#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/QnbWNuksgZ
— Formula 1 (@F1) November 10, 2022