F1 продължава развитието си през последното тримесечие от тази година. Световният шампионат отчете приходи, които са увеличени с 24 % на годишна база. Това е доста добър резултат, като се има предвид лекия спад през второто тримесечие на 2023 г.
A RECORD BREAKING Q3. Liberty Media reports $887m in total F1 revenue Q3 2023. That is a new record, since 2017. Team payments is the second highest number since 2017. Cost of revenue is a new record level. Operating income is the highest number for a single quarter since 2017. pic.twitter.com/n5ZmEAwNUo
— Spomotion Analytics Motorsport (@SpomotionA) November 4, 2023
Групата на F1 (FOG) отбеляза за периода юли-септември общи приходи от $887 млн. Това представлява увеличение със $172 млн. спрямо същия период на 2022 г.
Общите оперативни приходи на групата за третото тримесечие възлизат на 132 млн. долара. Това е увеличение с 61% увеличение третото тримесечие на 2022 г. Заслужава да се отбележи, че през третото тримесечие на 2023 г. са проведени осем състезания. Това е с едно повече в сравнение на броя на стартовете, проведени пред 12 месеца
„Първичните приходи от F1 се увеличиха през третото тримесечие. Ръстът e в промотирането на състезания, медийните права и спонсорството. Това се дължи отчасти и да едното състезание повече, проведено през текущия период, което доведе до по-голям дял на признатите приходи на сезонна база“, заявиха от Либърти Медия.
„Приходите от промотиране на състезания също се увеличиха поради по-високите такси, генерирани от различния микс от проведени събития. Тук се включват още две допълнителни състезания извън Европа, както и други договорни увеличения на таксите.“
„Приходите от медийни права се повлияха от увеличените такси по нови и подновени договорни споразумения и от продължаващия ръст на приходите от телевизионни абонаменти за F1. Печалбата от спонсорство също се увеличи поради признаването на приходи от нови спонсори и ръста на приходите от съществуващи такива.“
„Другите приходи от F1 се увеличиха през третото тримесечие главно поради по-високите приходи от фрахтови услуги. Това се дължи на факта, че имаше две допълнителни състезания, проведени извън Европа, както и по-високите приходи от гостоприемство, генерирани от Падок Клуб. Те са частично компенсирани от по-ниските приходи от лицензи.“
Повишаването на различните видове приходи на F1 беше съпроводено с увеличаване на възнагражденията на участващите отбори.
За сравнение, за този период през миналата година бяха разпределени общо $370 млн. Тази година се отбеляза ръст до $432 млн. Това повишение може да се отдаде на увеличаването на броя на състезанията през периода и на очакването за по-високи плащания за цялата година.
F1 е направила и стартови разходи, свързани с Гран при на Лас Вегас. Разходите там са нараснали от $124 млн. през третото тримесечие на 2022 г. до $183 млн. тази година. Това на практика е увеличение с почти 50 %
„F1 продължава да се сблъсква с разпродадени публики, рекордна посещаемост на състезания и силен растеж в нашите социални и дигитални платформи, изпреварвайки този на други големи спортни лиги“, коментира Стефано Доменикали.
„Този растеж привлича търговски партньори, включително неотдавнашното ни споразумение с Американ Експрес. Това бележи първата нова спортна вертикала, спонсорирана от тях от повече от десетилетие.“
„Постигаме съществен напредък по инициативите си за устойчивост, включително намаляване на корпоративните емисии на F1 и засилване на F1 Academy чрез пълното интегриране на сериите в календара на спорта през 2024-та, както и чрез участието на всичките десет отбора на решетката“, завърши CEO-то на F1.
Power ⚡️ Rankings
The scores for Sao Paulo 🇧🇷#BrazilGP @aramco pic.twitter.com/yWstCRXOdx
— Formula 1 (@F1) November 8, 2023