Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 отбеляза увеличение на печалбата през третото тримесечие на тази година

F1 отбеляза увеличение на печалбата през третото тримесечие на тази година

244
0
F1 лого, Формула 1
снимка: Георги Тодоров/lap.bg

F1 продължава развитието си през последното тримесечие от тази година. Световният шампионат отчете приходи, които са увеличени с 24 % на годишна база. Това е доста добър резултат, като се има предвид лекия спад през второто тримесечие на 2023 г.

Групата на F1 (FOG) отбеляза за периода юли-септември общи приходи от $887 млн. Това представлява увеличение със $172 млн. спрямо същия период на 2022 г.

Общите оперативни приходи на групата за третото тримесечие възлизат на 132 млн. долара. Това е увеличение с 61% увеличение третото тримесечие на 2022 г. Заслужава да се отбележи,  че през третото тримесечие на 2023 г. са проведени осем състезания. Това е с едно повече в сравнение на броя на стартовете, проведени пред 12 месеца

„Първичните приходи от F1 се увеличиха през третото тримесечие. Ръстът e в промотирането на състезания, медийните права и спонсорството. Това се дължи отчасти и да едното състезание повече, проведено през текущия период, което доведе до по-голям дял на признатите приходи на сезонна база“, заявиха от Либърти Медия.

„Приходите от промотиране на състезания също се увеличиха поради по-високите такси, генерирани от различния микс от проведени събития. Тук се включват още две допълнителни състезания извън Европа, както и други договорни увеличения на таксите.“

„Приходите от медийни права се повлияха от увеличените такси по нови и подновени договорни споразумения и от продължаващия ръст на приходите от телевизионни абонаменти за F1. Печалбата от спонсорство също се увеличи поради признаването на приходи от нови спонсори и ръста на приходите от съществуващи такива.“

„Другите приходи от F1 се увеличиха през третото тримесечие главно поради по-високите приходи от фрахтови услуги. Това се дължи на факта, че имаше две допълнителни състезания, проведени извън Европа, както и по-високите приходи от гостоприемство, генерирани от Падок Клуб. Те са частично компенсирани от по-ниските приходи от лицензи.“

Повишаването на различните видове приходи на F1 беше съпроводено с увеличаване на възнагражденията на участващите отбори.

За сравнение, за този период през миналата година бяха разпределени общо $370 млн. Тази година се отбеляза ръст до $432 млн. Това повишение може да се отдаде на увеличаването на броя на състезанията през периода и на очакването за по-високи плащания за цялата година.

F1 е направила и стартови разходи, свързани с Гран при на Лас Вегас. Разходите там са нараснали от $124 млн. през третото тримесечие на 2022 г. до $183 млн. тази година. Това на практика е увеличение с почти 50 %

„F1 продължава да се сблъсква с разпродадени публики, рекордна посещаемост на състезания и силен растеж в нашите социални и дигитални платформи, изпреварвайки този на други големи спортни лиги“, коментира Стефано Доменикали.

„Този растеж привлича търговски партньори, включително неотдавнашното ни споразумение с Американ Експрес. Това бележи първата нова спортна вертикала, спонсорирана от тях от повече от десетилетие.“

„Постигаме съществен напредък по инициативите си за устойчивост, включително намаляване на корпоративните емисии на F1 и засилване на F1 Academy чрез пълното интегриране на сериите в календара на спорта през 2024-та, както и чрез участието на всичките десет отбора на решетката“, завърши CEO-то на F1.