Отборите от Формула 1 се въздържат от обаждания, откакто знаят, че комуникацията им с рейс директора Майкъл Маси може да бъде излъчена в ефир. От Либърти Медия полагат усилия да направят спорта по-достъпен за феновете. Едно от предприетите действия бе част от комуникацията между екипите и рейс дирекцията да бъде излъчвана в ефир като радио съобщенията между пилоти и отбори. След известни проби това се прави от Гран при на Испания насам.
Повод за разясненията стана обаждането от страна Макларън при завъртането на Валтери Ботас по време на втората свободна тренировка в Австрия миналия петък. Мерцедес-ът на финландеца прелетя опасно покрай механици на тима от Уокинг. Тийм мениджърът на екипа Пол Джеймс веднага се свърза с Маси и нарече ситуацията абсурдна. Ботас бе наказан с три места назад на грида на пистата Ред Бул Ринг заради станалото.
„При наличие на радио комуникация всеки спортен отбор – и F1 не е изключение – ще я използва. Тя си съществува много отдавна, просто досега не се излъчваше.“
„Ако не друго, сега отборите знаят, че може да излязат в ефир и това намали радио трафика в посока рейс контрола. Предполагам, че се замислят два пъти преди да питат нещо“, обясни Маси
Рейс директорът сподели още, че при такива инциденти винаги се извършва най-малкото проверка или разследване. Същевременно разясни, че стюардите нямат достъп до комуникацията между него и екипите.
Още в Испания излъчена комуникация направи впечатление. Тото Волф се обади по радиото на Маси с оплакване, че Никита Мазепин задържа Люис Хамилтън. Тогава рейс директорът разказа за новата инициатива на Формула 1 и ФИА.
„Идеята е аудиторията да чуе част от комуникацията. Това е част от регулярната ни работа“, каза той.
Според Гюнтер Щайнер точно с това обаждане Волф искал „да покаже кой командва тук.“
„Предполагам, че е търсел малко публичност“, допълни шефът на Хаас.
Kimi and @Anto_Giovinazzi were feeling the love from this bridal party 🥰
P.S. Peep the bride’s t-shirt she’s holding up, anyone recognise the quote? 😉#F1 @alfaromeoracing pic.twitter.com/wrZAdGy3iW
— Formula 1 (@F1) June 30, 2021