Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Съобщението на Волф към Маси е част от нова концепция за по-широк...

Съобщението на Волф към Маси е част от нова концепция за по-широк достъп на публиката до вътрешните комуникации

2899
0
Майкъл Маси, Бернд Майландер
Майкъл Маси (вляво) и Бернд Майландер; снимка: Пирели

„Майкъл, сини знамена! Майкъл, това момче ни коства позицията“, извика по радиото Тото Волф, докато Люис Хамилтън бе зад Никита Мазепин по време на Гран при на Испания точно след питстопа на Макс Верстапен.

Седемкратният световен шампион бе поискал по радиото сини флагове – сигнализацията, показвана на автомобил, който ще бъде затворен с обиколка. Малко след това в ефир бе излъчено съобщението на шефа на Мерцедес в F1 към рейс директора на ФИА.

Системата за показване на предупредителни сини знамена е автоматизирана максимално с цел подобряване на тази част от дейността на маршалите. Тя подава предупреждение, когато изпреварващият с обиколка автомобил е на 3 секунди зад изостаналата кола. Според указанията на ФИА сигналът трябва да се използва от тима на настигнатия болид, за да предупреди пилота си. В такава ситуацията пропускането на по-бързия автомобил се счита за приоритет. По-бавният такъв трябва да му направи път при първа възможност, когато разликата е 1,2 сек и има показани сини знамена, сини светлинни сигнали отстрани на пистата и такъв на волана в колата плюс съобщение в информационната система.

Маси обясни след състезанието, че излъчването на съобщението от Волф към него е част от нова идея на Формула 1 и ФИА

Концепцията, обсъждана на среща на F1 комисията още през 2020 г., е зрителите да получат още един щрих от работата на отборите.

„Честно казано, Тото много рядко се обръща към нас по радиото. Иначе идеята е аудиторията да чуе част от комуникацията между питуола и отборите. Това е част от регулярната ни работа. Системата започна да работи за първи път в събота. Досега се правеха опити, за да се провери как изглежда всичко. Екипите бяха предупредени, че този уикенд за първи път ще има излъчвания в ефир“, разясни Маси.

Мазепин пък бе наказан след квалификацията за Гран при на Испания заради това, че попречи на Ландо Норис по време на бързата обиколка на пилота на Макларън. Преди това състезателят на Хаас бе задминат от Юки Цунода и Кими Райконен и го отбеляза в коментара си.

„Това джентълменско споразумение, което някой спомена относно последния завой в Бахрейн, не работи във Формула 1. Според мен тази ситуация е прекрасен пример. Аз се старая да го спазвам, откакто ми го съобщиха. Но е много трудно, когато в последния завой те изпреварят две коли, а отзад идва четвърти болид с пълна скорост. Не съм особено разстроен от ситуацията. Не можех да сторя кой знае какво освен да изчезна, на което очевидно не съм способен“, каза Мазепин.

Действия на руския пилот бяха коментирани накратко по радиото през уикенда на пистата Каталуния от Шарл Льоклер и Ланс Строл.

„Мазепин никога няма да се промени“, каза пилотът на Ферари.

„Мазепин няма никаква ш****а идея какво прави“, бе репликата на състезателя на Астън Мартин, след като бе показал и среден пръст на руснака.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.