F1 отчете сериозен ръст на приходите за второто тримесечие на годината. Според доклада на Либърти Медия приходите от началото на април до края на юни са в размер на $1.34 млрд. Това е с 35% повече в сравнение със същия период на миналата година. Основната причина за толкова добрите приходи е свързана с филма за F1 с Брад Пит, който тръгна по кината през юни.
Сумата, обявена от Либърти Медия, подчертава нарастващата глобална популярност на спорта и неговата търговска мощ. Тя е подхранвана от запазения брой на състезанията, стратегическите партньорства и иновативните начинания.
Стефано Доменикали подчерта, че финансовото влияние на спорта е равностойно на неговия успех на пистата. Основен принос за нарастващите печалби има „F1:The Movie“, който тръгна по кината преди около два месеца. Главната роля в него изпълнява популярния актьор Брад Пит
„Този сезон показа феноменални състезания с многобройни отбори и пилоти, които се състезаваха на най-високо ниво“, коментира Доменикали.
„Филмът за F1 от Apple дебютира със заслужени похвали. Той отбеляза най-голямото касово пускане в киносалоните за всяка стрийминг услуга и завладя аудиторията както от основни, така и от нови фенове на Формула 1.“
„Културни моменти като филма за F1, както и вълнуващи действия на пистата, генерират силни тенденции в гледаемостта и особено силна социална и дигитална ангажираност. Тук се включват рекорден брой импресии в социалните мрежи, постигнати чрез съдържание, публикувано в официалните канали на F1.“
„Благодарение на усилията на нашите отбори, партньори и общността на F1 постигаме отлична динамика както на пистата, така и извън нея“, добави CEO-то и президент на F1.
Най-големият дял от печалбите на F1 идва от това, което Либърти категоризира като „първични приходи“. Това включва такси за промотиране на състезания, медийни права и спонсорски договори.
Тази цифра е драстично по-висока от тази през второто тримесечие на 2024-та, която е $739 млн. Това до голяма степен се дължи на запазването на календара. През второто тримесечие на 2025 г. бяха проведени девет състезания, което с едно повече от същия период на миналия сезон.
Към търговския подем се добавиха и уникални печалби, свързани с пускането на филма „F1 The Movie“. Високопрофилната холивудска продукция добави допълнителна медийна експозиция и приходи за спорта
Други източници на приходи обхващат области като хотелиерство, лицензиране и недвижими имоти. Те също отбелязаха ръст от $132 млн. до $194 млн. Сред най-значимите фактори за това бяха договор за наем на стойност $6 млн. в Лас Вегас, както и силните резултати на Quint, подразделението на Liberty за продажба на билети и хотелиерство.
Оперативната печалба на F1 се е удвоила в сравнение с миналата година и нараснала от $165 млн. на $369 млн. Спортът също така сподели по-голяма част от този успех с отборите си. Общо $513 млн. бяха разпределени между 10-те отбора през тримесечието. Това е увеличение спрямо $435 млн. през второто тримесечие на 2024 г. Досега през тази година отборите са получили общо $625 млн.
Накрая Либърти Медия официално потвърди, че на 3 юли е приключило придобиването на Дорна Спортс след месеци на регулаторни проверки от страна на Европейската антитръстова комисия. MotoGP вече ще бъде част от Formula One Group, заедно с F1. Финансовото му влияние обаче няма да се отрази в печалбите до третото тримесечие.
Strong Q2 2025 for Formula 1: Record Operating Income and Team Payments
👉 Formula 1 delivered an impressive operating income of nearly $300 million in Q2 2025 — the best quarterly result since Liberty Media took over the sport.
👉 Team payments hit a record high of $513 million.… pic.twitter.com/Kwn4N85gW5— Spomotion Analytics Motorsport (@SpomotionA) August 7, 2025














