Начало MotoGP News Либърти Медия финализира закупуването на MotoGP

Либърти Медия финализира закупуването на MotoGP

53
0
MotoGP 2025 и Либърти Медия
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Либърти Медия финализира закупуването на MotoGP. Американската компания придоби мажоритарен дял от Дорна Спортс на стойност €4.3 млрд. Така Либърти вече притежава двата най-големи шампионата на две и четири колела.

Либърти Медия официално финализира покупката на Дорна Спортс. Това се случва малко повече от седмица, след като комисията по монополите на Европейския съюз одобри сделката. Така американската компания вече притежава двата най-престижни шампионата на две и четири колела- MotoGP и F1, което се случва за първи път в историята.

Либърти закупи 86 % от Дорна Спортс, която е промоутър на MotoGP и още няколко шампионата на две колела, включително WSBK. Останалите 14% се запазват от главния изпълнителен директор Кармело Еспелета и Енрике Алдама, който наблюдава дейността на компанията

Това съобщението завършва едно от най-големите поглъщания в индустрията за спортни развлечения. С това придобиване Либърти Медия вече ще контролира и втория по гледаемост шампионат по моторни спортове в света. В това отношение американската компания се превръща в абсолютен монопол, особено заради телевизионните права.

Както и при F1, целта на придобиването е MotoGP да продължи своя ръст. Според Либърти, шампионатът има голям потенциал за растеж, особено в определени региони по света. Особено внимание ще бъде отделено на северноамериканския пазар. Развлекателният гигант се стреми най-накрая да предостави MotoGP на по-широка аудитория в тази част на света. Това е нещо, което Дорна така и не успя да постигне в последните няколко десетилетия.

За момента Еспелета ще остане главен изпълнителен директор на Дорна, а Алдама ще продължи да работи заедно с него като главен оперативен директор. В тяхна подкрепа са Карлос Еспелета – който от няколко години отговаря за спортното подразделение – и Дан Росомондо, който се присъедини към Дорна през 2023 г. Той ще продължи да ръководи търговската област

Част от новия борд са Чейс Кери и Шон Брачес. Кери беше главен изпълнителен директор на F1 в продължение на няколко години. Брачес пък беше главен търговски директор на световния шампионат.

Според информация на Аутоспорт първата среща на новия борд ще се състои другата седмица в централата на Дорна в Мадрид. Това ще отбележи началото на преходния процес, който в първата си фаза ще се съсредоточи върху търговската страна и по-конкретно върху продажбата на права за излъчване, билети, реклама, спонсорство и популяризиране на сериите.

Ключова цел ще бъде разширяването на обхвата на MotoGP в Съединените щати. Именно там където ще бъдат съсредоточени значителни усилия за увеличаване на аудиторията и постигане на пазарния интерес, за който се смята, че е достижим.

В момента MotoGP има само един старт на територията на САЩ, който се провежда на пистата в Остин. Преди години Дорна направи опит да разшири популярността на шампионата в тази част от света и организираше повече стартове. Пикът беше през сезон 2013, когато MotoGP имаше цели три надпревари в САЩ. Освен в Остин, домакини на състезания бяха още Лагуна Сека и Индианаполис. Двете писти обаче бяха извадени в рамките на няколко години и заменени от такива в Европа и Далечния изток.