F1 пилоти отправиха сериозни критики към новата настилка на пистата Интерлагос. Според тях, ново положеният асфалт е влошил нещата и е довел до образуването на още неравности и призоваха състоянието на трасето да бъде подобрено за състезанието през 2025 г.
Тази година пистата Интерлагос беше напълно преасфалтирана. Причините за това бяха многократните оплаквания на F1 пилотите през последните години. По трасето в Сао Пауло имаше огромни неравности, особено на старт-финалната права и някои завои
За съжаление, новият асфалт не подобри значително усещането на пилотите от F1. Голяма част от тях се оплакаха от сериозни неравности при движение както на сухо, така и на мокро. Някои от болидите с по-твърди окачвания пък бяха засегнати от подскачане по време на състезанието в неделя.
Макс Верстапен беше един от пилотите, който отправи критики към Интерлагос. Трикратният световен шампион спечели състезанието за Гран при на Сао Пауло, което се проведе на мокро. Въпреки това той не спести нищо при изказванията си след края на рейс уикенда.
„На някои места дори не можеше да караш, защото се свличаше доста силно дори на мокро. Положението все още беше много лошо“, сподели Верстапен.
По време на неделното състезание Верстапен каза на своя екип, че не е искал да кара извън състезателната линия заради неравностите на Интерлагос.
„Знам, че много хора са положили много усилия за всичко това. Не искам да говоря лошо за тях. Знам, че те винаги се опитват да направят най-доброто, на което са способни, за да подобрят настилката. Но тя определено е неравна за автомобилите, които караме в момента. Трябва да се направи нещо по въпроса“, добави пилотът на Ред Бул.
За разлика от Верстапен, Естебан Окон се изказа малко по-позитивно относно новия асфалт на Интерлагос. Французинът финишира втори в дъждовния трилър в Сао Пауло.
„Мисля, че сцеплението бр много добро“, сподели Окон. „Това бяха само някои неравности, по които се движехме с тези автомобили. Ако бяхме през 2021 или 2020 г. вероятно щеше да е добре. Сегашните автомобили се движат супер ниско и всички удари са директно в шасито.“
„Там няма окачване. Пистата е много по-добра е от преди по отношение на сцеплението, но неравностите трябва да се подобрят“, добави пилотът на Алпин.
Победителят в спринта Ландо Норис също коментира тази тема. Пилотът на Макларън е на мнение, че настоящата генерация автомобили е много чувствителна към неравностите на дадени писти. Норис също призова настилката на Интерлагос да бъде подобрена за 2025 г.
„Не знам как точно са направени пистите. Но според начина, по който се налага да се правят автомобилите в днешно време, всеки пилот на стартовата решетка има повече оплаквания“, каза Норис. „При автомобилите от преди няколко години имаше възможност да се разминеш с повече от тези неща и проблемите се забелязваха много по-малко.“
„Автомобилите са направени така, че да са максимално ниски. Такава е регулацията. Отборите трябва да ги направят такива и затова другите неща около тях трябва да се променят. Едно от тези неща са пистите. Ситуацията, която беше в тренировките направи нещата доста трудни за всички нас.“
„ФИА знае и също не е доволна от това положение. Знам, че те искат да подобрят нещата за в бъдеще и работят с нас, за да се опитат да го направят“, добави пилотът на Макларън.
Вижте тази публикация в Instagram.